• Home
  • V1
  • Leads
  • Coin met nieuw logo naar het buitenland

Coin met nieuw logo naar het buitenland

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

De grote Italiaanse warenhuizen hebben het imago van ‘ondergeschoven kindje’ van de New Yorkse warenhuizen Saks en Bergdorf Goodman en de Parijse Galeries LaFayette en Printemps van zich afgeschud en zijn bezig om posities in de internationale

warenhuissector te veroveren. Na de overname in januari 2010 van 100 procent van het aandelenkapitaal van Upim (een Italiaanse warenhuisketen met 149 eigen winkels – overgegaan in Coin, Ovs Industry en Upim Pop – en een franchiseketen met meer dan 200 verkooppunten) is de Coin groep de grootste Italiaanse speler op de kledingdistributiemarkt geworden. La Rinascente, een ander groot multi brand warenhuis met een breed assortiment aan betere merken en producten, is naar de tweede plaats verdrongen.

De

groep uit de Veneto, die nu met de merken Coin, Ovs Industry en Upim Pop werkt, vertrouwt op de internationale markt en richt zich op retailstrategie en samenwerking met bekende merken van wereldniveau. De Coin groep heeft een nieuw high range logo ontwikkeld voor een kosmopolitisch publiek. In september zal in Milaan de concept store Coin Excelsior zijn deuren openen.

De aandelen Coin leken in de afgelopen weken op de beurs van Milaan onder druk te staan, omdat er geen akkoord was verleend voor de overdracht van het meerderheidsbelang van Franse investeerder Pai Partners (die met Financière Tintoretto 69,3 procent van Coin in handen heeft) aan Bc Capital; een operatie van 1,6 miljard euro die de investeerders tot speculeren aanzette. Desondanks sloot de Coin groep het boekjaar 2010 af met een groei van het bruto-exploitatieoverschot van 34 procent en een omzet van 1,64 miljard euro (+36 procent). “Wij zijn zeer tevreden over het goed verlopen integratieproces van Upim die vanaf het eerste jaar een belangrijke bijdrage aan het bruto-exploitatieoverschot van de groep heeft geleverd”, aldus Stefano Beraldo, bestuursvoorzitter van de Coin groep.

Dankzij deze cijfers is uitbreiding buiten de Italiaanse grenzen verzekerd en kan de markt worden verdeeld met de ‘rijkere broertjes’ van Boulevard Haussmann in Parijs en het Indiase Mumbai. De huidige retailexpansie speelt zich voornamelijk af via franchiseoperaties met partners op locale markten. Coin bezit in het buitenland 15 winkels (5 eigen winkels en 10 franchisewinkels), Ovs Industry heeft 72 winkels, waarvan 7 eigen winkels en 65 franchisewinkels. De opening van Ovs Industry in Parijs, vlakbij het winkelcentrum Le Millénaire, staat voor eind april gepland. Binnenkort zullen de grote warenhuizen in Athene en Mumbai worden geopend. Afgelopen maand augustus zijn er drie winkels geopend in New Delhi, Bangalore en Chennai (partner van het retailproject is de Indiase vennootschap Brandhouse Retails).

Ovs Industry wil bovendien, net als grote winkelketens als H&M en Zara, samenwerken met internationaal bekende topmerken. 115 winkels van de keten verkopen Eequal, het merk dat is voortgekomen uit samenwerking met Ennio Capasa, ontwerper van Costume National. De campagne voor lente/zomer 2011 gemaakt door streetstyle-fotograaf en blogger Scott Schuman, heeft, ook al hebben de fotosessies in Rome plaatsgevonden, een internationaal tintje. De Amerikaanse blogger en fotograaf heeft Olieviero Toscani, Veruska, chefkok Davide Oldani en balletdanseres Eleonora Abbagnato in informele situaties gefotografeerd.

Ook Coin Excelsior heeft een internationale luxe signatuur meegekregen. De winkel wordt in september geopend, vlakbij concurrent La Rinascente. Jean Nouvel, de Franse architect die ook Fondation Cartier en de H&M winkel op Champs-Elysées in Parijs heeft ontworpen, is verantwoordelijk voor het ontwerp van de concept store met een oppervlakte van zevenduizend vierkante meter over zes verdiepingen. In de winkel zullen de collecties van een aantal trendy merken worden verkocht: Maison Martin Margiela, Phillip Lim 3.1, Vanessa Bruno, Isabel Marant, Sergio Rossi en Christian Louboutin. Ook zullen de shop-in-shop van Tiffany & Co., Valextra en Ladurée aanwezig zijn. “Wij zijn zeer enthousiast over dit project. De Coin groep kan zich nu uitbreiden naar het hogere retailsegment”, aldus Beraldo.

Van onze correspondent in Milaan

Coin
coin group
Ovs Industry
Upim Pop