Claire’s lanceert webwinkel in Europa
bezig met laden...
“We
Claire’s heeft de telecommunicatie service BT’s multichannel detailspecialist en BT expedite aangesteld om de website te lanceren. Deze worden ondersteund door BT’s webwinkel platform. Claires.co.uk heeft filmpjes op de site staan van bijvoorbeeld ‘how-to’ tutorials met de laatste haar- en nagellooks van Claire’s klanten. Via deze site kunnen producten ook naar België worden verscheept. Mensen die winkelen via hun smartphone of tablet kunnen dezelfde functies gebruiken op de mobiele site van het bedrijf.
“Aan het eind van 2014 voorzien we dat het gebruik van mobiele telefoons en tablets het gebruik van computers zal overnemen. Op dit moment hebben 66 procent van de 14-23 jarigen een smartphone, en 73 procent van de tieners zijn actief op social media. We willen dat onze site een aanvulling is op de levensstijl van onze klanten, een interessante manier om de laatste trends te ontdekken en hun stem met ons te delen,” vertelt Devany.
Ondanks dat het een aanvulling is op de winkels van Claire’s in de winkelstraten, biedt de nieuwe site ook online exclusieve lijnen aan. Het bedrijf heeft nu meer dan 1175 winkels in Europa, waarvan er 24 in België zitten. Met de lancering van de webwinkel in Europa reageert Claire’s op de vraag van hun jonge klanten om de mobiliteit en beschikbaarheid van online shoppen. Ook in België wordt de online markt groter. Volgens onderzoek van onlinebetaalspecialist Ogone e-commerce websites in 2012 een winst geboekt van 1,401 miljard euro.