• Home
  • V1
  • Leads
  • Claire’s lanceert webwinkel in Europa

Claire’s lanceert webwinkel in Europa

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

De Amerikaanse detailhandelhaar Claire’s heeft deze week haar eerste Europese webwinkel gelanceerd. Via een online shop kunnen consumenten sieraden, cosmetica en haaraccessories bestellen uit de belangrijkste collecties. Verder worden

de producten wereldwijd naar 180 verschillende landen verscheept.

“We

hebben de website gemaakt met de klant in ons achterhoofd. We introduceren op de site belangrijke elementen als onze gift finder onze online boetiek en een playlist met muziek. Dit alles is gelinkt aan social media, dit is voor onze klanten (tieners en twintigers) de belangrijkste manier van communiceren.” legt David Devany uit, Claire’s e-commerce manager in Europa.

Claire’s heeft de telecommunicatie service BT’s multichannel detailspecialist en BT expedite aangesteld om de website te lanceren. Deze worden ondersteund door BT’s webwinkel platform. Claires.co.uk heeft filmpjes op de site staan van bijvoorbeeld ‘how-to’ tutorials met de laatste haar- en nagellooks van Claire’s klanten. Via deze site kunnen producten ook naar België worden verscheept. Mensen die winkelen via hun smartphone of tablet kunnen dezelfde functies gebruiken op de mobiele site van het bedrijf.

“Aan het eind van 2014 voorzien we dat het gebruik van mobiele telefoons en tablets het gebruik van computers zal overnemen. Op dit moment hebben 66 procent van de 14-23 jarigen een smartphone, en 73 procent van de tieners zijn actief op social media. We willen dat onze site een aanvulling is op de levensstijl van onze klanten, een interessante manier om de laatste trends te ontdekken en hun stem met ons te delen,” vertelt Devany.

Ondanks dat het een aanvulling is op de winkels van Claire’s in de winkelstraten, biedt de nieuwe site ook online exclusieve lijnen aan. Het bedrijf heeft nu meer dan 1175 winkels in Europa, waarvan er 24 in België zitten. Met de lancering van de webwinkel in Europa reageert Claire’s op de vraag van hun jonge klanten om de mobiliteit en beschikbaarheid van online shoppen. Ook in België wordt de online markt groter. Volgens onderzoek van onlinebetaalspecialist Ogone e-commerce websites in 2012 een winst geboekt van 1,401 miljard euro.

Claire's