CelioClub wil zich losmaken van zusterbedrijf
bezig met laden...
Het merk richt zich voornamelijk op mannen tussen de dertig en veertig jaar. Dit is een oudere doelgroep dan zusterketen Celio – die zich richt op heren tussen de twintig en vijfendertig.
Volgens algemeen directeur Thomas Camille is het bedrijf nog niet zo bekend, zo zegt hij in FashionMag. Beide ondernemingen werkten al gescheiden van elkaar, dus het is in zijn ogen logisch dat ze nu hun eigen weg gaan. “Het doel is voortaan als een zelfstandig en autonoom merk door het leven te gaan, met een eigen merkterritorium en een eigen wereld,” aldus Camille.
CelioClub voert nieuw winkelconcept in
Het nieuwe concept werd als eerst in Parijs gelanceerd. De zwart gelakte vitrines kregen een nieuwe kleur: donkerblauw. De uitstraling hiervan moet de consument doen denken aan Parijse flats en New Yorkse loften. In maart 2015 moeten minimaal tien winkels verbouwd zijn volgens deze nieuwe uitstraling. Op dit moment heeft CelioClub al 65 eigen filialen en ruim tien shop-in-shops bij het zusterbedrijf. Vanaf januari kunnen consumenten terecht bij de eigen webshop van het label. Tot nu kunnen klanten de kleding nog online aanschaffen via de online store van Celio.
Het Franse mannenmodebedrijf Celio werd opgericht in 1978 door de broertjes Marc en Laurent Grosman. Het familiebedrijf kreeg in 1985 de naam Celio. Na eerst in Frankrijk te groeien met verkooppunten, ging de onderneming in de jaren '90 de grens over naar België, Spanje, Portugal en Italië. Inmiddels heeft Celio meer dan duizend punten van verkoop over de hele wereld, waarvan vijfhonderd in Frankrijk. Het aanbod in de mannenkleding gaat volgens verschillende thema's: Glam Rock, Urban Chic, Vintage Sport, Neo Worker en Classic Twist. Dit resulteert de drie hoofdcollecties 'Celio', 'CelioClub' en 'Les Essentiels'.