Brandkids opent internationale webshops
bezig met laden...
Brandkids wil snel groot worden in Europa
“Daarnaast is kledingstijl is in België over het algemeen gekleder dan in Nederland en waar in Nederland kleurrijke merken geliefd zijn, ligt de voorkeur in België bij ingetogenere outfits,” aldus Sorber. De Brandkids webshops worden dan ook aangepast op deze verschillende voorkeuren: “Onze collectie is in alle landen hetzelfde – we hebben immers één assortiment -, maar we leggen het accent waar nodig anders.” De Belgische tak van Brandkids richt zich bovendien op thema's die daar populair zijn, zoals communiekleding.
De internationale webshop (.com) zal worden gebruikt om verschillende markten te testen, maar is daarnaast een volwaardige webshop gericht op het Engelse taalgebied. “We hebben bezoekers uit landen als Koeweit en Colombia, maar ook dichterbij huis, zoals Scandinavië en natuurlijk het Engelse taalgebied,” vertelt Sorber. “Op dit moment zoeken we uit op welke markten we aanslaan. Ons assortiment zal een deel van de wereld aanpreken, maar een ander deel weer niet. Verder kunnen we uittesten welk soort promotie het meeste effect heeft. In België doen advertenties in bladen het bijvoorbeeld goed. Daar zijn we dan ook, net als in Nederland, een samenwerking met tijdschriftenuitgeverij Sanoma aangegaan.”
Op dit moment is de Belgische webshop Nederlandstalig. Plannen voor een Franstalige variant liggen nog niet op tafel, maar als er vraag naar is volgt deze zeker. “Dat kan dit jaar zijn of volgend jaar, afhankelijk van onze andere plannen,” aldus Sorber. Hij vertelt meer internationale webshops te willen openen. “Welk land we als eerst volgende zullen betreden, hangt van de reactie van onze klanten af.”