• Home
  • V1
  • Leads
  • Blue Blood verlaagt de prijzen

Blue Blood verlaagt de prijzen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Het jeansmerk Blue Blood heeft besloten de gemiddelde prijs van zijn spijkerbroeken met dertig tot veertig procent te verlagen. Op die manier hoopt het merk te kunnen groeien en uitbreiden. Oprichter Steve te Pas legt uit dat de prijsverlaging kan

worden doorgevoerd door de productie van de jeans te verplaatsen van Tunesië naar China: We hebben altijd te veel betaald aan onze fabrikanten,” laat hij weten vanuit Hong Kong. “Doordat we deze deal hebben gemaakt, kunnen we eindelijk competitief zijn. Sterker nog, hierdoor kunnen we revolutionaire producten maken. Veel mensen zullen zich verbazen over de prijs/kwaliteitverhouding. We gaan nul concessie doen aan de kwaliteit en het imago van de producten.”

Het hoofdkantoor van het merk verhuist naar New York, wat ook de nieuwe locatie is van de designafdeling. Het eigendom van het merk is nu in handen van Blue Blood Global License, dat Te Pas onlangs oprichtte met Jose Sfez en Martine Mang van de HTP Group.

Toch vertrekt Blue Blood niet helemaal uit Nederland: Amsterdam wordt het Europese hoofdkantoor van Blue Blood. “Er gaat hier met veel passie gebouwd worden aan het merk,” stelt de oprichter gerust. “We gaan meer winkels openen. Pr, sales, retail, distributie: het wordt allemaal vanuit Amsterdam geregeld voor Europa. Komend voorjaar wil hij winkels openen in Rotterdam, Eindhoven en Den Haag. Verder staan op het verlanglijstje: Maastricht, Antwerpen, Korea, Thailand, China, de Filippijnen, Singapore en de VS. Te Pas heeft hoge verwachtingen.

“Eerlijk, ik denk dat retailers het aan hun omzet zullen merken. Iedere klant die nu de showrooms binnenloopt, koopt tussen de 100 en 300 procent meer dan ze gewend waren. De doorverkopen waren al goed, tot heel goed. Ik verwacht dat de artikelen voor deze prijs de winkels uit zullen vliegen.” Blue Blood werd zes jaar geleden opgericht. In Nederland heeft het merk vijf eigen winkels en tien shop-in-shops.

Blue Blood