Berlijn Fashion Week schrijft verder aan succesverhaal
bezig met laden...
Bread&Butter, in de gebouwen van de voormalige luchthaven Tempelhof, was opnieuw de grote publiekstrekker. De officiële bezoekersaantallen staan nog niet vast, maar de hallen waren op alle drie de beursdagen steeds drukbezocht en de deelnemende exposanten, zoals jeansmerk Levi's, toonden zich 'zeer tevreden' met het behaalde resultaat.
Ook de pas naar Berlijn verhuisde denimbeurs Jam moet misschien een andere locatie op zoek. Ook al was hier over het algemeen een behoorlijk aantal bezoekers aanwezig, voor veel inkopers was de locatie van Jam aan de oostrand van de stad te ver verwijderd van de rest van het gebeuren, vooral ook omdat werd verwacht dat de temperatuur wel eens het record van 15 graden onder nul zou kunnen bereiken.
Wie op zoek was naar echt creatieve vernieuwing en nieuw design, kon dat tijdens de Berlin Fashion Week vooral terzijde van de grote evenementen vinden. Zoals in het HBC, een wat vervallen locatie in de buurt van de Alexanderplatz. Hier vond bijvoorbeeld het mini-festival 'Designer Scouts' plaats, een avantgardistisch-anarchistische avond, waarop de drie jonge labels Starstyling, A.D.Deertz, Don't shoot the Messengers en Juliaandben aan de gevestigde merken lieten zien dat je ook in economisch moeilijke tijden de moed om te experimenteren niet moet opgeven.
Over het algemeen werden alle beurzen, shows, presentaties en evenementen van de Berlijnse Modeweek erg goed bezocht. Al zijn de officiële cijfers nog niet bekend, toch hebben de exposanten, merken en aanbieders al laten weten dat ze zeer tevreden waren over het verloop van de vier dagen tellende modeevenement in de Duitse hoofdstad. Daarmee is Berlijn weer een stapje dichter genaderd tot het doel: binnen niet al te lange tijd kunnen wedijveren met de grote modemetropolen van de wereld.
Foto: A.D.Deertz