Tijdens het eerste Belgian Fashion Congress georganiseerd door Retail Detail is de Fashion Personality Award uitgereikt aan Bart Claes. Hij is CEO van JBC, een van de grootste modeketens van België. Doel van het congres is managers

van Belgische ketens een platform geven voor discussie over hun vakgebied.

Retail Detail is begonnen met het congres omdat “we in gesprekken met retailers merkten dat er behoefte was aan een platform om te praten over de branche,” aldus Jorg Snoek, directeur van Retaildetail. Daarom waren er tijdens het congres ook sprekers; waaronder de co-founder van Mexx, Adu Advaney en Marijn van Roij, country manager van Zalando België. Advaney sprak over duurzaam succes in een vluchtige modewereld, van Roij over het snelle succes van Zalando.

De Fashion Personality Award is in het leven geroepen om uitblinkers in de Belgische moderetail te eren. De winnaar van de award wordt gekozen door de aanwezige collega-CEO’s. Bart Claes laat door zijn overwinning Michel Delfosse (CEO van Bel&Bo) en Esfan Eghtessadi (oprichter van Essentiel) achter zich. Waarom Claes heeft gewonnen? Snoek: “Hij heeft samen met zijn zus Ann het familiebedrijf JBC laten uitgroeien tot een nationale moderetailer en de keten heeft eigen collecties. Dit maakt het bedrijf tot de derde grootste modeketen van België, net onder C&A en H&M. Ook richt het bedrijf zich op de Belgische markt in plaats van internationaal, bijvoorbeeld door samenwerkingen met Studio 100.”

In 2012 heeft JBC een omzetgroei doorgemaakt van 13 procent. De keten heeft 127 vestigingen en breidt dit jaar uit met tien nieuwe winkels. Ook is dit jaar de webshop geopend. Alle vestigingen bevinden zich in thuisland België.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN