Asos groeit 49% dankzij internationaal succes
bezig met laden...
Ho
Om de tegenvallende groei in het thuisland te compenseren, investeerde Asos het afgelopen jaar op verschillende manieren in de buitenlandse markt. Het modebedrijf schafte wereldwijd de verzendkosten af en bracht een iPad app op de markt. Om bestellen op Asos voor buitenlandse klanten te versoepelen, gingen er nieuwe Spaans-, Italiaans- en Chineestalige websites live. Daarnaast startte Asos in 2011 ook met investeringen in ‘lokale’ betaalmethodes, zoals het in Nederland populaire iDeal. De implementatie van het betaalmiddel stond gepland voor begin 2012, maar loopt vanwege de ‘ingewikkelde systemen’ achter. De opening van een nieuw distributiecentrum in Barnsley heeft de online retailer een aanzienlijke efficiencyverbetering opgeleverd.
In 2012 blijft Asos zich focussen op internationale uitbreiding. ”We blijven toegewijd aan onze mondiale expansieplannen en gaan het nieuwe jaar met zelfvertrouwen tegemoet,” aldus CEO Nick Robertson. Ook laat de topman weten dat de brutowinst over 2011 in lijn met verwachtingen ligt.
Asos, een afkorting van As seen on screen, is een mondiale online retailer waar 50.000 producten voor mannen en vrouwen zoals schoenen, accessoires en sieraden verkrijgbaar zijn. Maandelijks trekt Asos 17,5 miljoen unieke bezoekers. Op dit moment heeft het bedrijf 8 miljoen geregistreerde gebruikers en 4,4 miljoen actieve klanten uit 160 landen.