App ontwikkeld die behamaat kan berekenen

Burn your other bras. 'Steek je andere beha's in de fik'. Met die slogan wil het Amerikaanse bedrijf ThirdLove de Amerikaanse lingeriemarkt, waarin jaarlijks zo'n 14 miljard dollar omgaat, veroveren. ThirdLove, dat deel uitmaakt van het

in 2012 opgerichte MeCommerce Inc, heeft een app ontwikkeld die de behamaat kan bereken op basis van twee foto's. Een hele kunst aangezien zeven van de tien vrouwen nog steeds de verkeerde beha draagt. De app draait nu nog in een betaversie en is alleen beschikbaar voor iPhone, maar het merk wil snel officieel van start gaan en ook een Androidapp lanceren.

"Goede App ontwikkeld die behamaat kan berekenentechniek moet alledaagse problemen oplossen," zegt mede-oprichter Heidi Zak. Weg met het meetlint en de - goedbedoelende verkoopster die aan je zit - lijkt de onderliggende boodschap. De maattechniek en berekeningen van ThirdLove zijn ingezet voor de creatie van een uitgebreide lingeriecollectie met een veel groter maatbereik dan de meeste bestaande merken. Inclusief halve maten voor dezelfde prijs. "Een collectie die er prachtig uitziet en geweldig zit. Dat zal iedere vrouw kunnen waarderen," zegt de topvrouw.

Met telefoon in de hand de behamaat opmeten

Hoe werkt het? Consumenten moeten met de app twee foto's van zichzelf maken in een strakke top, vervolgens wordt de beha-maat berekend. ThirdLove haast zich om te zeggen dat de foto's volkomen veilig zijn en niemand behalve de gebruiker ze zal zien. Alleen wanneer de foto's onduidelijk of onscherp zijn kan een trained fit specialist ze bekijken om het probleem op te lossen. Op basis van de maat krijgt de consument een gepersonaliseerde webshop voorgeschoteld om bestellingen te doen. ThirdLove hanteert een eigen maatsysteem dat niet overeenkomt met het reguliere. Consumenten kunnen hun berekende maten dan ook alleen gebruiken in de webshop van ThirdLove en krijgen niet te horen wat die maten precies zijn.

MeCommerce Inc. is gevestigd in San Francisco en heeft 5,6 miljoen dollar opgehaald bij investeerders. ThirdLove is het eerste merk van het bedrijf. Het is de bedoeling om de fittechnologie in een later stadium voor een kledinglijn in te zetten. Na een succesvolle uitrol in de Verenigde Staten wil het bedrijf het concept internationaal uitbreiden.


 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN