Antwrp wil het succes delen met het buitenland
bezig met laden...
Antwrp werd in 2006 opgericht door ARW - verdeler van onder andere Fred Perry, Ben Sherman en Brax- en Belgisch ontwerper Wouter Hoste. Het label begon met zowel een dames- als een herenlijn en had veertig verkooppunten in België. In 2008 werd de damescollectie
Antwrp zoekt naar het juiste agentschap voor uitbreiding
Het bedrijf wilde graag één segment goed in de handen hebben in plaats van de controle verliezen met meerdere segmenten. “Omdat de mannen goed liep, besloten we ons daar vooral op de richten. De focus leggen we vooral op de kwaliteit en originaliteit van de prints, want dat is waar het merk bekend om staat,” aldus Demeuse. De stijl van ontwerper Wouter Hoste – afgestudeerd aan de Antwerpse Modeacademie en werkzaam geweest bij trendbureau Promostyl en Gaultier Junior - is heel grafisch met aparte kleurencombinaties. Af en toe duikt een verwijzing naar het werk van Andy Warhol op, een van de favoriete kunstenaars van Hoste. Hij werkt rond thema’s die hij abstraheert en hun eigen leven laat leiden. Soms lopen de verschillende thema’s van een collectie door elkaar. Verwijzingen naar Antwerpen vormen de rode draad doorheen de verschillende seizoenen. Voor de prints op de shirts gebruikt Antwrp drie verschillende technieken: fotoprint, rubberprint en waterprint. Deze technieken proberen ze zo veel mogelijk te combineren.
Inmiddels is het label uitgegroeid tot een succes met 120 tot 130 verkooppunten in België. Vooral de afgelopen drie seizoenen is de doorverkoop enorm gegroeid. De omzet steeg per seizoen met ongeveer twintig procent. Volgens het bedrijf is dit een goede basis om te gaan werken aan uitbreiding naar het buitenland. Demeuse: “In eerste instantie willen we gaan kijken naar landen rondom het land van herkomst. Daar gaan we op zoek naar agentschappen die ons kunnen helpen om de markt daar op de manier die binnen onze visie past te bereiken. Wij hoeven niet een bepaald aantal vestigingen te openen om vervolgens een omzetsdoelstelling te behalen. Als wij een goed gevoel hebben bij een keten en we hebben het idee dat het binnen de visie van het merk past, gaan we overleggen.”