• Home
  • V1
  • Leads
  • Anna Scott focust op export

Anna Scott focust op export

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Onder het motto ‘You are never fully dressed without a smile’, lokken twee modellen van Anna Scott bezoekers van de Berlijnse modebeurs Bread & Butter op de foto. Lachen gebeurt vanzelf wanneer de inkopers bolhoeden en nep

snorretjes voor hun gezicht moeten houden. Het resultaat: meer dan vijfhonderd foto’s voor op Facebook. Hebben de modellen geen pijn in hun kaken? “Daar zijn ze professionals voor hè,” lacht marketingmanager Cécile van Maasakkers.

Het is het

debuut voor modemerk Anna Scott op de Berlijnse beurs Bread & Butter met een stand in de hal ‘Urban Fashion’ tussen merken als Kookai en Friis & Company. Anna Scott wil namelijk groeien in het buitenland. Om dat te vieren worden 's avonds agenten uitgenodigd uit onder andere België en de Groot-Brittannië voor een dinnerparty in de Berlijnse wijk Friedrichshain-Kreuzberg.

Anna Scott heeft momenteel vijftienhonderd verkooppunten in vijftien Europese landen - als Duitsland, Zwitserland en Ierland - en in Canada. Het afgelopen jaar werd de export uitgebreid naar Frankrijk en Oostenrijk. “Voor het komende jaar willen niet zo zeer uitbreiden naar nieuwe markten, maar vooral meer focussen op de buitenlandse markten waar we nu al actief zijn," zegt Cécile van Maasakkers, marketingmanager bij het Nederlandse modemerk. Inzetten op export was vorig jaar al de tip van brancheorganisatie Modint om de recessie te ontlopen. Van Maasakkers: “Het gaat eigenlijk heel goed. Ik denk mede door onze positieve instelling. Tuurlijk, soms verliezen we een winkel, maar er komen ook weer veel nieuwe bij.”

Stephen Nunn, agent voor het merk in het zuiden van Groot-Brittannië, is blij met de collectie voor de herfst en winter van 2013-2014 die het merk in Berlijn presenteert. Hij is vooral verheugd met het uitgebreide jassen-aanbod, dat scoort goed in Groot-Brittannië. "Een paar jaar geleden was de mode van Anna Scott nog wat te kleurrijk voor Britse vrouwen, maar dat is veranderd. Het is nu eigenlijk ook voor het eerst dat Britse vrouwen fel gekleurde spijkerbroeken dragen. Soms lopen we een beetje achter," lacht hij.

De nieuwe collectie van Anna Scott bevat veel prints zoals digitaal gemanipuleerde close-ups van diamanten en foto’s van mysterieuze bossen . En zoals gebruikelijk voor het label: veel kleur.

Ook modeontwerper Tony Cohen is naar het etentje van Anna Scott getogen. Sinds dit jaar hebben de bedrijven een samenwerking. “De labels blijven daarbij zelfstandig. De operationele kant wordt geïntegreerd,” legt Van Maasakkers uit. De United Fashion Group, het moederbedrijf van Anna Scott, neemt het voortouw in de samenwerking. “Denk aan logistiek, productie, finance en marketing. Dit betekent dat de medewerkers van beide labels meer gaan samenwerken. Voor de duidelijkheid, er vervallen geen arbeidsplaatsen. Beide bedrijven hebben onlangs de teams versterkt en er staan nog vacatures open.” Voor Tony Cohen is pas een nieuwe sales director aangesteld, te weten Silvia Tuitman, zij werkte voorheen bij Supertrash.

ANNA SCOTT