Adidas mikt op outdoor

Adidas, de in Herzogenaurach gevestigde fabrikant van sportartikelen, wil zich voortaan duidelijker richten op het outdoorgebied. De onderneming maakte bekend dat het het nieuwe outdoorseizoen wil starten met "nieuwe producten, top-atleten en spannende initiatieven" en dat "koers

is gezet richting een succesvol outdoorjaar 2009".
Adidas mikt op outdoor

Adidas positioneert zich daarvoor als "het atletische outdoormerk, dat elke sporter de best mogelijke uitrusting biedt met kwalitatief hoogwaardige producten". En om dat bij de doelgroep overtuigend duidelijk te maken, heeft het bedrijf ook twee nieuwe gezichten binnengehaald, die in de wereld van de outdoorsport zeer geloofwaardig zijn: de zogenaamde Huberbuam. Alexander en Thomas Huber, avonturiers en beoefenaars van extreme sporten, zijn de nieuwe merkambassadeurs van de Adidas outdoor-tak en ze gaan al over enkele dagen beginnen aan een expeditie naar Antarctica, opgezet en gesponsord door hun nieuwe Duitse leverancier.

Maar alleen met min of meer prominente uithangborden verkoop je nog niet eens een thermobroek, ook de handel en de pers moeten overtuigd worden van de fantastische eigenschappen van de Adidasproducten. Om die reden zal het bedrijf in het komende jaar voor het eerst weer met een eigen stand aanwezig zijn op de trekkingbeurs Outdoor in het Zwabische Friedrichshafen, die gehouden wordt van 16 tot en met 18 juli 2009.

Rolf Reinschmidt, Senior Vice President Global Outdoor van Adidas, ziet de nieuwe productlijn al als onderdeel van een totale manier van leven: "De Adidasproducten richten zich zowel op atleten die sportieve topprestaties leveren, als op vrijetijdssporters," zegt de manager, die uit puur enthousiasme nog toevoegt: "maar outdoor is meer dan sport – outdoor is een levensinstelling. Dat belichaamt de nieuwe Adidas Terrexcollectie."

Met de bestaande reclamekreet voor zijn sportartikelen als voorbeeld, heeft Adidas voor de nieuwe outdoorcollectie een pakkend motto bedacht, dat de twijfelende klanten moet overtuigen van de voordelen van de speciale kleding: "Outside is everything - Impossible is nothing". Dat zou ook de strijdkreet van stakende metaalarbeiders kunnen zijn, die momenteel actie voeren voor de poorten van hun fabrieken in Duitsland, maar het is gericht op de vrijetijdsmarkt. Hoewel de stakers natuurlijk ook best een nieuwe „Terrex GX J“ zouden kunnen gebruiken.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN