Modeketen Zeb opende twee jaar geleden haar eerste webshop, maar heeft deze nu al vervangen door een

nieuwe webshop. “Onze eerste shop voldeed niet meer aan de nieuwste verwachtingen van de consument en de actuele gewenste functionaliteiten. In plaats van dan aanpassingen te doen aan de bestaande webshop, hebben we beslist om de oude webshop bij wijze van spreken in de vuilnisbak te gooien en opnieuw te beginnen,” vertelt marketing manager Erika Mees aan Retaildetail.be.

De nieuwe webshop maakt gebruik van speciaal op de klant afgestemde communicatie. Denk bijvoorbeeld aan aanbiedingen geselecteerd op basis van eerdere aankopen, geslacht en leeftijd van de klant.

Daarnaast wil Zeb met de nieuwe webshop meer cross-channel gaan werken, wat betekent dat alle verkoopkanalen met elkaar verbonden zijn. De webshop heeft nu bijvoorbeeld een Click & Collect service. Daarmee kunnen klanten in de webshop bestelde artikelen in een fysieke winkel ophalen. Ook heeft de nieuwe webshop een Check & Reserve service, waarmee klanten kunnen checken of een artikel op voorraad is in een winkel en deze vervolgens kunnen reserveren en later ophalen. Mocht een artikel in de webshop uitverkocht zijn, kan de klant dus kijken of het artikel in de winkel nog wel verkrijgbaar is.

Op de planning staan nog handige services als Shop by Look en Fitguide. Dat is te lezen op de website van Kega, dat de webshop voor Zeb ontwikkelde. Bovendien zal de website in de toekomst een mobiele versie krijgen.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN