De geliefde jonge modeontwerper Zac Posen wordt creatief directeur van Brooks Bros. Voor de Amerikaanse

moderetailer is het binnenhalen van Posen, die veel commercieel succes boekt met zijn eigen dameslijn, een manier om nieuwe klanten aan te trekken.

"We willen onszelf verbeteren," zei Brooks Bros. voorzitter en CEO Claudio Del Vecchio in een interview met WWD. "We hebben al een team, dus (Posen) wordt geen ontwerper, maar creatief directeur. We vertrouwen en bewonderen hem en geloven dat hij iets toe kan voegen aan wat wij al doen."

Posen zal door blijven gaan met de collectie die hij in 2001 lanceerde. Voor Brooks Bros, die aanvankelijk als herenmodezaak in 1874 begon, zal hij verantwoordelijk zijn voor de damesmode en accessoires. Dit segment bedraagt nu twintig procent van de totale jaaromzet van Brooks Bros. Sinds Del Vecchio het bedrijf in 2001 kocht, heeft hij de damescollecties aangepast en verbeterd, maar deze nieuwe aanstelling betekent voor het merk hopelijk een heel nieuwe klandizie die op de naam van Posen afkomt.

Del Vecchio benadrukt dat de aanstelling van Posen geen PR-stunt is, en dat hij echt gelooft in het talent van de 33-jarige New Yorker. Posen is geliefd bij Hollywood sterren en grootheden in de modewereld, dus dit zal wel helpen het juiste publiek aan te trekken. Zeven jaar geleden nam Brooks Bros. Thom Browne aan om de lijn Black Fleece te ontwerpen, hetgeen hij nog doet, en Del Vecchio gaf toe dat dit toen wel veel met PR te maken had.

De eerste collectie onder Posen zal vanaf voorjaar 2016 in de winkel verkrijgbaar zijn.
 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN