• Home
  • V1
  • Columns
  • Werken bij. s.Oliver

Werken bij. s.Oliver

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

s.Oliver werd in 1969 opgericht in Würzburg, in de Duitse deelstaat Beieren, en is één van de toonaangevende modebedrijven in Europa.

Tien productlijnen presenteren meer dan twaalf collecties per jaar en bieden een ruime keuze aan modieuze looks voor iedereen. Succesvolle licentiepartnerschappen voor schoenen, brillen, sieraden, horloges, parfum, paraplu's, sokken en huishoudelijk textiel maken de s.Oliver productreeks compleet. Sandra Jans is Segment manager Casual women.

Waarom werken bij.......s.Oliver?

"s.Oliver is een jong, hip en internationaal bedrijf in volle expansie. Ik heb fijne en behulpzame collega's en er heerst een goede sfeer. De collecties spreken me enorm aan, vooral Selection waar ik me persoonlijk ook het meest in kan terugvinden en dus ook met success verkoop."

Hoe ben je aan de baan gekomen?

"Via een recruteringsbureau; ik kom uit totaal andere sector, de logistiek, en had dus weinig expertise in de fashion sector. Belangrijke troeven zoals, analytisch financieel inzicht, sales capabilities en persoonlijkheid hebben de recruteringsconsultant ervan overtuigd dat deze fashion sector mij heel goed zou liggen. s.Oliver volgt een bepaalde strategie waarbij niet alleen de inkoopcijfers tellen, maar ook de omzet die een klant wil halen op een bepaalde oppervlakte. Hier komt mijn analytisch vermogen sterk van pas om de klant hierin te begeleiden en te adviseren.

Hoe ziet je werkdag eruit bij s.Oliver?

"Mijn werkdagen zijn heel gevarieerd. De job omvat een juiste mix tussen administratieve taken, bezoeken van nieuwe en bestaande klanten en pure verkoop tijdens de verkoopsdagen in de showroom.

Als ik onderweg ben dan maak ik altijd een mooi schema op van waar ik moet zijn en probeer in te plannen hoeveel tijd ik nodig heb. Helaas gebeurt het regelmatig dat dit wijzigt door zaken als files en weersomstandigheden. Ik maak na elk bezoek bij nieuwe of bestaande klanten van s.Oliver een verslag dat in database wordt ingeput.

Administratieve taken kunnen thuis worden gedaan via home-office wat ons de mogelijkheid geeft om bijvoorbeeld files te vermijden en je tijd optimaal te benutten.

Tijdens de verkoop is het belangrijk dat we ons aan de agenda houden, zodat alles niet in het honderd loopt. Er wordt dan niet alleen een collectie verkocht maar ook geluisterd naar de klant, zodat ik correcte feedback kan geven naar Duitsland toe. Het is ook belangrijk dat de showroom er uistekend uitziet en dat de collecties goed hangen zodat de klant in 1 oogopslag overtuigd is."

Wat voor mogelijkheden zijn er binnen s.Oliver?

"Het feit dat we niet alleen 'maar' kleren verkopen, maar ook oppervlaktes en shop in shops, en budgetten beheren, draagt ertoe bij dat we onze klanten heel zelfstandig opvolgen en we kleine 'Sales Managers' zijn. Men kan doorgroeien naar Retail, Visual Merchandising, Country Merchandising, etc...

s.Oliver is tenslotte een internationaal bedrijf dat volop aan het groeien is, dus waar op korte termijn zeker nog mogelijkheden zullen bijkomen.

Als je passie bij s.Oliver ligt en je hebt de juiste instelling, dan is alles mogelijk.

Wil jij ook Werken bij s.Oliver? Kom naar de Carrierebeurs voor de Mode


S.Oliver
werken bij