• Home
  • V1
  • Columns
  • Weer omzetdaling voor Abercrombie & Fitch, minder logo's

Weer omzetdaling voor Abercrombie & Fitch, minder logo's

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De vergelijkbare omzet van Abercrombie & Fitch is voor het tiende

achtereenvolgende kwartaal gedaald. De Amerikaanse tienermodeketen lijkt klanten te verliezen aan goedkopere modeketens als H&M en Zara. Als gevolg daalden de aandelen van het bedrijf met 6,5 procent.

Om de verliezen tegen te gaan heeft A&F besloten meer trendy mode in assortiment op te nemen. Daarom zal het aantal kledingstukken met logo gehalveerd worden. Dit is voor het bedrijf, dat grote bekendheid verwierf met zijn logo, een grote maar noodzakelijke stap. Volgens A&F topman Mike Jeffries zijn er al tekenen van verbetering en is het bedrijf van plan in het voorjaar 'de Noord Amerikaanse logobusiness terug te brengen naar bijna niets'.

De vergelijkbare omzet daalde in het tweede kwartaal met zeven procent. Dat is bijna 3 procent meer dan de daling van 4,1 procent die analisten hadden verwacht.

In de Verenigde Staten daalde de vergelijkbare omzet met 5 procent, terwijl de netto omzet met 6 procent afnam naar 890,6 miljoen dollar (676,2 miljoen euro). De nettowinst bedroeg 12,9 miljoen dollar (9,8 miljoen euro).
Abercrombie
Abercrombie & Fitch