Modeketen Weekday heeft een nieuw merk op de markt gebracht: 1440. Als tegenhanger

van het vrouwelijke Fade to W dat afgelopen najaar werd gelanceerd, komt het zusje van H&M nu met een sportief merk voor mannen en vrouwen.

De eerste collectie van 1440 is ontworpen door de jonge Duits/Zweedse ontwerpster Nhu Doung. Na haar afstuderen in 2008 aan het Beckmans College of Design werd Doung uitgekozen om haar werk te presenteren in Weekday, nu heeft de keten haar gevraagd om de eerste collectie van 1440 (spreek uit als 14-40) te ontwerpen. Het resultaat is volgens Doung ‘een mix van sportieve en elegante kleding met een ergonomisch uiterlijk’. De collectie bestaat uit minimalistische, multifunctionele kledingstukken in zwart, wit, neon, zilver en pasteltinten. Een aantal kledingstukken is voorzien van technische toepassingen die ze interactief maken, zoals een rond 'gat' in de mouw van een zwart hardloopshirt dat ruimte geeft voor een hartslagmeter. 1440 is vanaf begin maart verkrijgbaar bij 19 Weekday vestigingen wereldwijd.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN