• Home
  • V1
  • Columns
  • Webwinkeliers verwachten drukke eindejaarsperiode

Webwinkeliers verwachten drukke eindejaarsperiode

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Webwinkels verwachten in de eindejaarsperiode 216

miljoen euro om te zetten; 14,8 procent van hun totale jaaromzet (1,46 miljard euro in 2012). Dat is een stijging van 13,6 procent in de periode van 26 november tot en met 30 december vorig jaar, toen de eindejaarsomzet 190 miljoen euro bedroeg. Dat blijkt uit een onderzoek van BeCommerce onder 425 online handelaars.

Uit het onderzoek van de Belgische vereniging blijkt ook dat consumenten vooral modeartikelen online kopen (55 procent). Hun voornaamste beweegreden om via het internet te kopen, is het ontlopen van de drukte in de fysieke winkels en om niet gebonden te zijn aan openingsuren. Andere populaire online producten zijn multimedia en electronica (28 procent), speelgoed (22 procent) en hardware en software (22 procent).

Patricia Ceysens, voorzitter van BeCommerce: “Ondanks de economische crisis en een daling in het consumentenvertrouwen blijkt dat e-commerce in de lift zit. Toch hinkt België nog achterop in vergelijking met onze buurlanden. Er is op dit vlak nog heel wat groei mogelijk. Online handel is booming business. Belgische ondernemingen moeten hiervan profiteren, anders zullen de buitenlandse onlineshops onze internethandel snel inpalmen.“
BeCommerce
E-commerce
Webwinkel