• Home
  • V1
  • Columns
  • We Fashion in China; 'het gaat elke week beter'

We Fashion in China; 'het gaat elke week beter'

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

De Nederlandse moderetailer We Fashion is sinds

een halfjaar actief in China. Het bedrijf timmert samen met licentiepartner Uniquepai aan de weg, maar of de introductie een succes wordt is nog lang niet zeker. Dat zegt CEO Wouter Kolk in een interview met Management Team. "Ik zie iedere week de verkoopcijfers, en in het begin heb ik wel even met de wenkbrauwen gefronst. Maar ik zie nu dat het iedere week beter gaat."

We Fashion opende in januari de eerste vestigingen in Shanghai, Ningbo en Chongqin. Eind 2011 moet het aantal filialen zijn gegroeid tot 24 en naar 200 in 2015. Kolk geeft toe dat hij liever had gezien dat het groeitempo hoger zou zijn. "We zijn echt bezig met de opbouw van ons merk en dat heeft tijd nodig." Maar, "Het middensegment modeniveau is echt gewild in China. Het prijsniveau is vele malen aantrekkelijker dan de haute couture-merken (...). Wat aantrekkelijk is voor Chinezen is het feit dat ze toegang hebben tot westerse merken."

Kolk realiseert zich echter dat de aantrekkingskracht van westerse labels niet blijvend hoeft te zijn. "Nu zijn we nog een premium label, maar in de loop der tijd gaat de nieuwigheid eraf." WE moet uiteindelijk een eigen positie claimen in China. Kolk: "Wij doen dat met een goede prijs-kwaliteitverhouding, een herkenbaar winkelconcept en kennis van de nieuwste modische inzichten. Daar gaan wij ons mee onderscheiden."

Wefashion
WE Fashion
Wewewe