• Home
  • V1
  • Columns
  • VS webshop H&M eindelijk van start

VS webshop H&M eindelijk van start

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Amerikaanse klandizie van Hennes & Mauritz zat er al maanden op te wachten, vandaag

heeft de Zweedse modeketen eindelijk een webshop in de Verenigde Staten gelanceerd. De start werd twee keer uitgesteld. Naar eigen zeggen omdat de set up en integratie met de bestaande winkels complexer bleek dan verwacht. Volgens retailexperts worstelde H&M met het logistieke model in een land waar klanten gewend zijn dat alles gratis thuisbezorgd wordt.

H&M bezorgt nu ook kosteloos in de VS, maar laat klanten betalen voor retouren. In Europa worden wel bezorgkosten gerekend en kost terugsturen een euro per bestelling (ongeacht het aantal items).

Door de uitgestelde lancering zijn de verwachtingen bij consumenten in de VS hoog gespannen en zal een run op de nieuwe webwinkel ontstaan. Consultants schatten dat H&M ongeveer 6 procent van de totaalomzet online genereert.

Kleding is een van de snelst groeiende retailsegmenten online. Volgens Goldman Sachs zal in 2030 ongeveer een kwart van alle kledingaankopen in Noord-Amerika online worden gedaan, tegen 7 procent in 2011.

H&M