• Home
  • V1
  • Columns
  • Vingino lanceert teenslijn en breidt uit naar Italië

Vingino lanceert teenslijn en breidt uit naar Italië

bezig met laden...

Scroll down to read more

Vingino, het Nederlandse jeanslabel voor kinderen, richt zich

op een nieuw land en een nieuwe doelgroep.

Met stevige voet aan de grond in Nederland, Duitsland, België en Scandinavië, staat Vingino aan de start van een nieuw buitenlands avontuur. Het merk dat gek genoeg bij veel consumenten bekend is als ‘Italiaans kinderkledingmerk’ is vanaf de zomercollectie 2014 daadwerkelijk voor het eerst te koop in Italië.

“Met een eigen verkoopkantoor in Riccione, een eigen country manager en vijf showrooms verspreid door het land zij wij helemaal klaar om de Italiaanse markt te veroveren”, aldus Sanne van der Wiel van Vingino.

Naast de reguliere collectie presenteert Vingino vanaf de zomer 2014 ook een nieuwe teenslijn: La Selezione di Gino. Van der Wiel: “La Selezione di Gino is een young fashion collectie die door subtiele details, ander kleurgebruik en nieuwe modellen een meer fashionable en grown-up look heeft dan de kindercollectie. La Selezione di Gino is voor zowel jongens als meiden verkrijgbaar in de maten 8 tot 18.”

Het Italiaanse avontuur begint op de Pitti Bimbo (27 tot en met 29 juni) in Florence. Hier zal Vingino de Italianen kennis laten maken met zowel de zomercollectie ’14 als de nieuwe teenslijn.

Vingino werd in 2001 opgericht. De naam van het label is een combinatie van de namen van de zoon van de oprichter Benny Dekker: Vince Gino.
Benny Dekker
Pitti Bimbo
Vingino