Het Belgische lingerieconcern Van de Velde meldt in diens halfjaarlijkse verslag

dat het een moeilijk voorjaar heeft gehad. De omzet daalde van 98,7 miljoen euro naar 97 miljoen euro, wat neerkomt op een daling van 1.8 procent.

De lingeriefabrikant, bekend van merken als Prima Donna, Marie Jo en Andres Sarda, boekte in het eerste halfjaar een netto winst van 19,7 miljoen euro. Vergeleken met dezelfde periode vorig jaar (22,6 miljoen euro), betekent dat een daling van 12.7 procent.

Van der Velde verwacht het tweede halfjaar betere cijfers te halen dan in het voorjaar. “Voor het najaar verwachten we een lichte stijging van de wholesale omzet”, aldus een woordvoerder. “De verkoop via de keten Rigby & Peller in Duitsland en Engeland is bijvoorbeeld wel gegroeid het afgelopen halfjaar. We gaan ervan uit dat die groei doorzet. Verder hebben we kosten binnen het bedrijf weten terug te dringen. En tot slot is de nieuwe badmodelijn van ons merk Prima Donna zeer goed ontvangen.”
 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN