• Home
  • V1
  • Columns
  • Valentino: optimisme ondanks verlies

Valentino: optimisme ondanks verlies

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Ondanks tegenvallende resultaten over 2009 blijft de Valentino

Fashion Group optimistisch. Vanwege de verjonging van het merk –dat het afgelopen seizoen zelfs t-shirts in de collectie opnam- rekent het bedrijf op een groei van 15 procent over de retailomzet in eerste helft van dit jaar. De wholesale zou zelfs 25 procent meer op moeten brengen. De verwachtingen van de omzet uit accessoires zijn helemaal hooggespannen; die zou met 50 procent moeten toenemen.

De omzet van het Italiaanse Modeconcern Valentino Fashion Group is in 2009 met 8 procent gedaald naar 464 miljoen euro. Dat resulteerde in een verlies 4,4 miljoen euro, na een winst van 38, 6 miljoen in 2008. De inkomsten van het merk Valentino daalde met 11 procent naar een bedrag van 232 miljoen euro.

De Valentino Fashion Group bestaat uit de merken Lebole, Oxon, Portrait en Valentino. Daarbij heeft het merk nog de licenties van M. Missoni en Marlboro Classics.


Permira
Valentino Fashion Group