Twitter gaat haar interface aanpakken om zo het medium aantrekkelijker te maken

voor merken. De bedoeling van het nieuwe Twitter is dat men gemakkelijker content, personen, en nu ook merken ontdekt. Twitter wil in de eerste plaats een een plek worden waar merken hun sociale verkeer kunnen beheren.

Op Facebook kunnen bedrijven een speciale webshop openen - vaak onder de noemer 'f-commerce' - maar Twitter bood nog weinig zakelijke kansen. Nu Twitter zich vernieuwt, wil de social media website vooral een instrument zijn dat merken beter zicht geeft op hoe er over hun gepraat wordt.

De speciale pagina's voor merken kunnen gebruikt worden voor marketingdiensten en om geavanceerde profielen te maken voor hun bedrijf.

In de Twitter index van FashionUnited gaat Threadless momenteel aan kop met meer dan 1,6 miljoen fans, direct gevolgd door Toms met meer dan 800.000 followers. Verder in de top 5: Yves Saint Laurent, Burberry en H&M met ieder meer dan 500.000 volgers. Vanaf nummer 60 in de lijst hebben merken 10.000 volgers of minder.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN