Twitter zet de eerste stappen in de richting van e-commerce. Op zijn eigen blog onthulde het social mediabedrijf dat het

een buy-knop aan het testen is, waarmee gebruikers via een tweet een product kunnen kopen.

Voor een klein percentage van gebruikers in de Verenigde Staten zijn de ‘test-tweets’ toegankelijk. Via een tweet kan een gebruiker op de zogeheten buy-knop drukken, waarna productinformatie verschijnt en betaal- en verzendgegevens kunnen worden ingevoerd. In de toekomst zullen er steeds meer testgebruikers worden toegevoegd. Voor de test-tweets is er een groep kunstenaars, merken en non-profit organisaties aangetrokken, die onder andere bestaat uit Burberry, Pharell, Ryan Adams, Demi Lovato en 9/11 day.

De nieuwe functie van Twitter wordt gerealiseerd door een samenwerking met social winkelplatform Fancy, e-commercebedrijf Musictoday en platformen Gumroad en Stripe. Gumroad helpt artiesten en anderen met online verkoop van producten, en Stripe ondersteunt bedrijven met online en mobiele betalingen.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN