Twitter experimenteert met Buy-knop
bezig met laden...
Twitter zet de eerste stappen in de richting van e-commerce. Op zijn eigen blog onthulde het social mediabedrijf dat het
een buy-knop aan het testen is, waarmee gebruikers via een tweet een product kunnen kopen.Voor een klein percentage van gebruikers in de Verenigde Staten zijn de ‘test-tweets’ toegankelijk. Via een tweet kan een gebruiker op de zogeheten buy-knop drukken, waarna productinformatie verschijnt en betaal- en verzendgegevens kunnen worden ingevoerd. In de toekomst zullen er steeds meer testgebruikers worden toegevoegd. Voor de test-tweets is er een groep kunstenaars, merken en non-profit organisaties aangetrokken, die onder andere bestaat uit Burberry, Pharell, Ryan Adams, Demi Lovato en 9/11 day.
De nieuwe functie van Twitter wordt gerealiseerd door een samenwerking met social winkelplatform Fancy, e-commercebedrijf Musictoday en platformen Gumroad en Stripe. Gumroad helpt artiesten en anderen met online verkoop van producten, en Stripe ondersteunt bedrijven met online en mobiele betalingen.