De kersverse beursgenoteerde Tumi Holdings Inc heeft in het

eerste kwartaal een omzetstijging van 21,4 procent naar 80 miljoen dollar (63 miljoen euro) geboekt. De winst steeg naar 2,9 miljoen dollar (2,3 miljoen euro) ten opzichte van een verlies van 83.000 dollar (zo'n 65.000 euro) gedurende dezelfde periode vorig jaar.

De omzet in de VS sprong met 31,6 procent naar 34,4 miljoen dollar (27 miljoen euro), terwijl de vergelijkbare omzet (winkels die langer dan een jaar open waren) met 16,9 procent toenam. De omzet uit internet activiteiten wordt hierin meegerekend. Ondertussen presteerde het luxe accessoire merk minder goed in de internationale markten. Daar daalde de omzet met 4,6 procent naar 3,4 miljoen dollar (2,7 miljoen euro) en de vergelijkbare omzet nam met 1,6 procent af.

De operationele winst bedroeg 13,3 miljoen dollar (10,4 miljoen euro), een stijging van maar liefst 41,5 procent. Volgens Tumi topman Jerome Griffith zijn de positieve resultaten te danken aan het feit dat het bedrijf de wereldwijde luxe lifestyle markt met succes heeft betreden.

"Met een jaaromzet van maar 330 miljoen dollar in 2011 en 99 winkels wereldwijd, geloven we dat er nog veel ruimte voor groei is," aldus Griffith. Tumi maakte vorige maand zijn debut op de New York Stock Exchange.
 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN