Het Amerikaanse modemerk Tommy Hilfiger lanceert deze maand opnieuw de luxe Tailored

collectie, die voortaan volledig in-huis zal worden gemaakt.

De op maat gemaakte herencollectie werd aanvankelijk in Europa onder licentie verkocht door de Zwitserse Holy Fashion Group, maar is nu volledig geïntegreerd in Tommy Hilfiger. "Het is voor het eerst in de geschiedenis van het bedrijf dat we 'tailored' zo serieus nemen. Het project zal helpen om het aanzien van het merk te verhogen," aldus Tommy Hilfiger.

Het bedrijf heeft Michael Berngruber weggekaapt bij Hugo Boss om het project te leiden. "Het is een heel serieus project. Alle producten worden nu in-huis ontwikkeld door een team van 36 mensen. We hebben de pasvorm, snit en de kwaliteit van de stoffen - die voor 90 procent Italiaans zijn en exclusief voor ons zijn gemaakt - volledig herzien. Dat moet ook wel, als je 400 euro per item vraagt," zegt Berngruber.

De Tailored collectie wordt in Italië, Portugal en Oost Europa gemaakt en grote Italiaanse stoffabrikanten zoals Loro Piana en Zegna zijn binnen gehaald om de stoffen te leveren. De collectie bestaat nu uit hoogwaardige stukken van kasjmier, zoals pakken, truien, gebreide dassen en broeken van kasjmier en denim.

De Tailored collectie vertegenwoordigt met een omzet van 50 miljoen euro in Europa ongeveer 10 procent van de totale omzet van Hilfiger. Het doel is om 15 procent of hoger te halen.
 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN