Thalia Retail Management Management Services
bezig met laden...
Tijdens de Carrièrebeurs van FashionUnited in Antwerpen stond Thalia Retail Management als "vreemde eend in de bijt" tussen een sterke vertegenwoordiging van
fashion retailers en fashion recruiters.Het bedrijf wil op die manier aantonen dat de Fashion Retail Business meer is dan shopmanagers en -verkopers en stylisten of visual merchandisers; een ideeëngoed dat ook door de organisatoren wordt gedeeld.
De Fashion Business staat onder druk door een bestedingsverschuiving en een "cameleon" shoppersgedrag van de consument. Om deze te tackelen is een multi-displinaire invalshoek van diverse managementfuncties nodig.
Thalia Retail Management biedt hiervoor een oplossing aan rond 3 grote diensten : Expansiemanagement, Shopmanagement en Human Management.
Deze diensten omvatten:
- Expansiemanagement in al zijn facetten, zowel naar uitbreiding van het netwerk (franchising, software ondersteunde localisatieonderzoeken, wetgeving, nieuwe kanalen en/of (buitenlandse) markten..., alsook interne groeimiddelen (klantenbehoudsystemen of CRM, communities, assortimentsanalyses...)
- Shopmanagement, waarbij shopdesign de plat de résistance in retailing is, maar waar het creatieve proces heel veel aandacht én restricties krijgt op basis van op voorhand uitgewerkte shopper surveys in diverse vormen.
Heel belangrijk binnen de creatieve fashion sector zijn echter ook kwantitatieve diensten zoals rentabiliteitsscans, handige visuele merchandisingsofwaretools, prijsbetrouwbare en productgerichte POS systemen, meting van service levels, rotatieanalyses, ecologische logistieke systemen... die het creatieve shopconcept in een bedrijfseconomisch kader plaatsen.
- Human Management waarbij aan de fashionondernemer in diverse disciplines detacheringsprojecten worden aangeboden (HRM, Logistiek, Marketing, ICT, Sales), dit om hogervermelde multidisciplinaire invalshoeken te ondersteunen.
Binnen deze specialisatie valt ook het Concept Imago Beheer waar zowel aandacht wordt geschonken aan "Shoppers Involvement" van het personeel in de winkel als aan de medewerkers van het hoofdkantoor (training, interne perceptieonderzoeken, incentives en adviezen bij aanwervingen).
Deze diverse managementdiensten tonen aan dat er zowel aan de kant van de retailer, de fashionleverancier als de ontwerper met eigen verkoopruimte nood is om de nodige visionaire armslag te geven binnen de minder "sexy" deelgebieden van de fashionbusiness.
Thalia Retail Management heeft hier de nodige expertise, ervaring en visie in huis als waardige partner voor elke fashion ondernemer.
Meer info vindt u op www.thaliaretail.be