Dankzij groei in alle markten, boekte het Britse modelabel Ted Baker in de eerste helft van het lopende boekjaar

een omzetstijging van 17 procent naar 233 miljoen euro. De brutowinst steeg met 33,8 procent naar 20 miljoen euro.

In Europa steeg de omzet met 16,7 procent naar 178 miljoen euro. De winkelomzet steeg met 15,1 procent als gevolg van de opening van drie winkels en shop-in-shops. De omzet in Noord-Amerika, waar het merk ruim 60 verkooppunten heeft, groeide met 19,3 procent naar 46,5 miljoen euro.

De omzet in Azië steeg met 16 procent naar 7,4 miljoen euro. Ook in het Midden-Oosten beleefde Ted Baker groei. Het merk werkt in de regio samen met partner RSH Limited.

Ted Baker telt mondiaal 381 verkooppunten, waarvan 183 in het Groot-Brittannië, 77 in Europa, 67 in Noord-Amerika, 47 in het Midden-Oosten en 7 in de Pacific regio. Mondiaal steeg de winkelomzet met 14,8 procent, terwijl de omzet uit groothandelsactiviteiten met 26,8 procent toenam.

Ted Baker verwacht dit boekjaar een groothandelsomzetgroei van 18 procent. Er staan winkelopeningen gepland voor Miami, Toronto en vliegveld Heathrow in Londen. Er worden ook nieuwe winkels geopend met partners in Turkije, Abu Dhabi en Saudi Arabië en opende onlangs zijn eerste winkel in Panama.
 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN