• Home
  • V1
  • Columns
  • Succes nieuw retailconcept Prémaman

Succes nieuw retailconcept Prémaman

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Prémaman boekt succes met een nieuw retailconcept. De Belgische keten van babyspullen geniet grote bekendheid maar had de afgelopen

jaren met een verstoft imago te kampen. De pilotwinkels in Drogenbos en Waterloo werden ingrijpend gewijzigd. De keten omvat 335 winkels en 1200 werknemers in 49 landen. De geconsolideerde omzet kwam in 2008 uit op 100 miljoen euro.

Voor de herpositionering sloot Prémaman een overeenkomst met Retail Office, dat gespecialiseerd is in het bedenken en realiseren van retailconcepten. De keten moest afstand nemen van de pastelkleuren, het kinderlijke logo en producten die de nieuwe generatie jonge moeders niet bleken te boeien. Tevens werd de doelgroep opnieuw omschreven. Prémaman richt zich tegenwoordig op de hedendaagse vrouw met een veeleisende baan die ook een huishouden runt en graag moeder wil worden, maar met veel vragen zit over het moederschap.

Het personeel onderging een opleidingsprogramma en de kassa in het midden van het filiaal is vervangen door een informatiebalie. De herpositionering lijkt te werken. De verkoop van babyspullen is in de winkel te Drogenbos in zes maanden tijd gestegen met 21 procent; de verkoop van grotere toebehoren met 24 procent, damesmode met 17 procent, babymode met 33 procent en kindermode met 110 procent.

Premaman