• Home
  • V1
  • Columns
  • Sterke eerste helft voor Salvatore Ferragamo

Sterke eerste helft voor Salvatore Ferragamo

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Salvatore Ferragamo heeft, met name dankzij groei in markten

zoals China, een goed resultaat behaald in de eerste helft van 2012. De winst steeg met 22,5 procent naar 55,9 miljoen euro, terwijl de omzet met 22,9 procent toenam naar 565,1 miljoen euro.

Voor het Italiaanse modehuis is dit al het negende achtereenvolgende kwartaal waarin het 20 procent groei boekte. "De luxe industrie blijkt veerkrachtig te zijn en wordt nog sterk beïnvloed door Aziatische consumenten uit verschillende gebieden, die steeds meer naar Europa, Australië en door Zuid Oost Azië reizen," zei Ferragamo topman Michele Norsa tijdens een telefonische interview met analisten.

De Asia-Pacific regio constateerde gedurende de eerste helft een omzetstijging van 25,8 procent naar 212,4 miljoen euro. Met een aandeel van ruim 37 procent van de totaalomzet, blijft deze regio de belangrijkste voor het modehuis. Met name China is belangrijk, maar desondanks investeerde Ferragamo het afgelopen half jaar minder in commercieel vastgoed in het land, omdat het verwacht dat de meeste uitgaven juist buiten de grenzen zullen worden gedaan.

De omzet in Europa steeg met 26,4 procent, in de VS steeg deze met 20,6 procent. Japan boekte een lichte omzetstijging van 9 procent en Centraal en Zuid Amerika realiseerden een stijging van 34,1 procent.

Tassen en leder accessoires blijven de hardst groeiende categorie, met een omzetstijging van 25,1 procent, en ook schoenen deden het goed met een stijging van 24,3 procent. Gezamenlijk vertegenwoordigen deze categorieën 75 procent van de totaalomzet. De categorie mode zag als enige een matige groei van 8,8 procent. Volgens Norsa heeft dit te maken met een minder sterkte Japanse markt, waar ready-to-wear normaal gesproken het beste wordt verkocht.

Ferragamo had bij afsluiting van de eerste helft 327 eigen winkels, waarvan vier nieuwe filialen. De retailomzet groeide met 17,3 procent naar 353,9 miljoen euro, terwijl de wholesaleomzet met 34,9 procent naar 202,4 miljoen euro steeg.

Salvatore Ferragamo