• Home
  • V1
  • Columns
  • Spartoo: '500% omzetstijging door sale'

Spartoo: '500% omzetstijging door sale'

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De internationale schoenen- en tassenwebshop

Spartoo.com kan terugkijken op een uitstekende start van de uitverkoopperiode. Sinds de sale van start ging in Nederland, Groot-Brittannië, Duitsland, Polen en Zweden afgelopen week, is de omzet gestegen met 500 procent.

De webshop, die meer dan 15.000 modellen van 500 verschillende schoenen- en tassenmerken verkoopt, begon de sale sterk met kortingen tot 70 procent. En dat blijkt het geheim achter de enorme omzetstijging. ”Spartoo maakt meer dan 30 procent van haar winst tijdens de uitverkoop,” meent Boris Saraglia, CEO van de schoenenwebwinkel.

Spartoo verwacht nog eens 4 miljoen unieke bezoekers te krijgen als de online uitverkoop volgende week ook in Frankrijk start. De webshop zegt geen last te hebben van de recessie. Saraglia: “Maar het afgelopen jaar was er wel een lichte daling in bestedingen zichtbaar, ongeveer 2 procent per bestelling.”

Door de expansie op de Europese markt is Spartoo.com, dat op dit moment actief is in twintig landen, het afgelopen jaar enorm gegroeid. In 2011 is de omzet met 350 procent gestegen. Het bedrijf schat de jaaromzet voor 2011 op 100 miljoen euro, ten opzichte van 60 miljoen euro in 2010.

Spartoo werd in 2005 opgericht door drie jonge, Franse ondernemers onder de 25 jaar. De webwinkel behaalt maandelijks meer dan 12 miljoen unieke bezoekers in Europa. Elke buitenlandse website wordt vertaald in de moedertaal van het land en maakt gebruik van de lokale logistiek. Ook de klantenservice is beschikbaar in de lokale taal. Aan het eind van 2011 had het bedrijf 150 werknemers met 15 verschillende nationaliteiten in dienst.

SPARTOO