De Spaanse modegroep Cortefiel betreedt binnenkort de Amerikaanse markt met een

Cortefiel winkelopening in september, gevolgd door nog vijf winkelopeningen in de daaropvolgende maanden. In 2014 en 2015 is de groep ook van plan zijn andere merken - Springfield, Women's Secret en Pedro del Hierro - in de Verenigde Staten te lanceren.

De Amerikaanse expansietoer van Cortefiel is onderdeel van een samenwerking met de Saoedische groep Al Hokair, die gespecialiseerd is in moderetail en ook al internationale samenwerkingen heeft met merken als Gap, Topshop en Banana Republic.

Cortefiel gaat aanvankelijk winkels openen in het noord-oosten van het land. De eerste opening valt samen met de presentatie van het Pedro del Hierro merk tijdens New York Fashion Week. Het plan is om de komende vijf jaar 80 winkels in de Verenigde Staten te openen.

Het Cortefiel merk was al in de jaren 60 en 70 in de Verenigde Staten verkrijgbaar, maar alleen in de grote warenhuizen. Tegenwoordig telt de groep 1.900 winkels in 70 landen.
 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN