• Home
  • V1
  • Columns
  • SKC brengt jubileumboek uit

SKC brengt jubileumboek uit

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Omdat de Schone Kleren Campagne twintig jaar bestaat, brengt de organisatie een boek uit

over zijn geschiedenis. De Schone Kleren Campagne (SKC) ontstond in 1989 met een actie voor de deur van C&A. De organisaties hierachter verenigden zich in de SKC, die toen nog ‘Schone Kleren Kampagne’ heette. Woordvoerder Marieke Eyskoot: "Inmiddels is het algemeen erkend dat kledingmerken medeverantwoordelijk zijn voor de omstandigheden van de mensen die in lagelonenlanden hun collecties maken, maar twintig jaar geleden was nieuws daarover baanbrekend."

Om het lot van de arbeiders in de internationale kledingindustrie te verbeteren ontwikkelde de SKC zich tot een wereldwijde beweging: de Clean Clothes Campaign (CCC). Vanuit Amsterdam coördineert zij nu 13 Europese CCC platforms en zo’n 300 internationale organisaties.

Het boek over de SKC is getiteld 'Clean Clothes, A global movement to end sweatshops' en is geschreven door de journaliste Liesbeth Sluiter. Het boek wordt gelanceerd tijdens een jubileumavond in de Balie in Amsterdam.


SKC
skk