Schoenen stuwen omzet Tod's
bezig met laden...
“De Tod’s groep blijft resultaten schrijven die groei laten zien, zelfs in een tijd waarin de markt
moeilijk is,” zei Tod’s bestuurder Diego Della Valle in een verklaring van het bedrijf over de cijfers van het eerste half jaar. Met dank aan de gestegen verkoop van schoenen wist de Italiaanse schoenenfabrikant Tod’s het eerste half jaar van 2009 af te sluiten met een omzetplus van 3,4 procent. De totale omzet kwam uit op 358,9 miljoen euro.De productgroep schoenen presteerde het afgelopen half jaar het beste en boekte een winstgroei van 7,7 procent naar 260,9 miljoen euro. De omzet van de productgroep accessoires en lederwaren zag de omzet afnemen met 9,5 procent. De productgroep kleding verkocht 1,6 procent minder.
De groei komt vooral voor rekening van het schoenen- en accessoiremerk Hogan dat 12,6 procent meer omzet maakte: 131,9 miljoen euro. De labels Tod's en Fay noteerden een kleine omzetmin van respectievelijk 0,1 en 0,7 procent. Met uitzondering van thuisland Italië, daalden de verkopen in Europa en in de Verenigde Staten. In Italië en Azië nam de verkoop juist toe.