• Home
  • V1
  • Columns
  • Sass & Bide oprichtsters stappen op

Sass & Bide oprichtsters stappen op

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Heidi Middleton en Sarah-Jane Clarke, de oprichtsters van het Australische modemerk Sass & Bide,

verlaten het merk dat zij in 1999 lanceerden. De Australische warenhuisketen Myer is sinds september 2013 eigenaar van het merk en wist al langere tijd van het vertrek. Inmiddels is er een nieuw team aangenomen om het merk door te groeien. Dat meldt WWD.

Middleton, die creatief directeur was, en brand directeur Clarke, begonnen in 1999 op de Londense Portobello Market met een modekraam. Zij maakten naam met spijkerbroeken, maar al gauw groeide het merk uit tot een vast onderdeel van de fashion weken in Londen en Sydney, met een grote celebrity aanhang.

In 2009 verkocht het tweetal 50 procent van het merk aan de Australische ondernemers David Briskin en Daniel Besen. Het merk groeide in de daarop volgende twee jaar bijzonder hard, en in 2011 nam Myers een aandeel van 65 procent over voor 42,3 miljoen Australische dollar (29,1 miljoen euro). In 2013 nam Myers de overige 35 procent over.

Volgens de warenhuisketen werkte het nauw met de dames samen om een nieuw ontwerpteam samen te stellen. Onlangs werd Anthony Cuthberson aangesteld als creatief directeur. In het verleden werkte de Brit onder andere voor Max Mara, Sportsmax, Moncler en Burlington. Het merk heeft sinds april ook een nieuwe CEO, Christopher Colfer, die afkomstig is van Richemont en voorheen CEO van Alfred Dunhill was.

Sass & Bide, dat nu naast mode ook lingerie, zonnebrillen en accessoires verkoopt, boekte in 2013 een winststijging van 48 procent naar bijna 8 miljoen Australische dollar (5,5 miljoen euro). De omzet bedroeg 60,6 miljoen Australische dollar (41,8 miljoen euro), een stijging van 18 procent ten opzichte van 2012. Het merk wordt via de groothandel in twintig landen verkocht, met eigen winkels in Australië, Nieuw Zeeland en New York.
CCpage
Sass & Bide