• Home
  • V1
  • Columns
  • s.Oliver groeit onverminderd door

s.Oliver groeit onverminderd door

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Columns

De s.Oliver groep weet nog steeds haar uitstekende marktpositie te verbeteren, en eindigde

het business jaar 2010 met een omzet van 1,07 miljard euro. Dit betekent een stijging voor het mode-en lifestyle bedrijf van 19,8% ten opzichte van het voorgaande jaar, 893 miljoen. Er waren ook dubbele groeicijfers in de groep brand sales. Hier werd een omzet van 1,286 miljard euro behaald.

Dit maakt het afgelopen jaar een van de meest succesvolle.

Met een nieuw winkelconcept en openingen op strategisch belangrijke locaties in Duitsland, bleef s.Oliver haar retail-activiteiten ontwikkelen en tevens haar verhoging van internationale aanwezigheid.
Hoogtepunten waren de flagship stores in Oldenburg en Freiburg, een concept store in vintage sfeer in Stuttgart en de eerste Accessoireshop in Frankfurt. In totaal zijn er 30 retail en 49 franchise winkels geopend over de hele wereld in 2010, hoogtepunt was de opening van een store in Bratislava, de hoofdstad van Slowakije.

De maatregelen die in het voorgaande jaar zijn getroffen voor het optimaliseren van alle bedrijfsprocessen zijn in 2010 voortgezet. De belangrijkste focus van deze investeringen is de ontwikkeling van de detailhandel en de daarmee gepaard gaande stijging van de personeelskosten. Binnen IT heeft dit ook geleid tot de live-uitzending van de "SAP voor Retail 'en de succesvolle afronding van de PLM (Product Lifecycle Management) fase in de Junior product divisie.
Het grootste deel van de IT-structuur van het mode-en lifestyle bedrijf is verplaatst naar SAP.

“De reden waarom wij in staat zijn geweest om deze enorme stijging van de omzet te bereiken is, omdat wij samen met al onze klanten en onze leveranciers, geloven in de lange-termijn partnerships. We zijn ons bewust van onze enorme verantwoordelijkheid tegenover onze werknemers en partners. Dit is waarom we blijven investeren in ons en in de markten in 2011, " zegt Oliver Hein, Managing Director Sales en Operations & Shop POS.

De s.Oliver Group activiteiten zullen worden blijven gedomineerd door haar activiteiten op groothandelsniveau. De retail-divisie blijft een belangrijk ontwikkelingsgebied, en met 41,38% van de groepsomzet de tweede grootste divisie na de ca. 50,26% van haar activiteiten op groothandelsniveau. Detailhandel steeg de omzet het meest op het voorgaande jaar.

Omzet van de group per divisie (in €):


Het aandeel van de export steeg tot net onder 26,7%. Hongarije werd een onafhankelijke verkooporganisatie aan het eind van vorig jaar. Het is nu in het Duitse mode-en lifestyle bedrijf de achtste core markt na België, Nederland, Oostenrijk, Polen, Zwitserland, Slowakije en de Tsjechische Republiek. Het doel is om groothandel in het bijzonder in Hongarije te ontwikkelen Bovendien werd een joint venture opgericht in Slovenië en Kroatië tussen s.Oliver SLO d.o.o. en HR-d.o.o., met terugwerkende kracht met ingang van 1 januari 2010.

Verdeling van opbrengsten per geografisch gebied


s.Oliver zal de onafhankelijke retail divisie in 2011 blijven uitbreiden, zowel in binnen-als buitenland. In februari 2011, opende s.Oliver haar eerste shop-in-shops met de "Metropolitan Retail Group", leidende afdeling van Indonesië. Er zijn plannen voor andere single-label winkels voor accessoires en Selectie in Duitsland. Het bedrijf opende een indrukwekkende zesendertig winkels wereldwijd in het eerste kwartaal van 2011. s.Oliver versterkt haar aanwezigheid op de binnenlandse markt, en ook in de groeiregio's van Oost-Europa en Azië.

"We zijn erin geslaagd om onze productiviteit aanzienlijk te verhogen door het vaststellen van doelstellingen op lange termijn, het stroomlijnen van structuren, het afstemmen van investeringen en goedkeuring van een internationaal partnerschap gebaseerd op groeistrategie," verklaart CFO Thomas Steinhart, eraan toevoegend dat het bedrijf " optimistisch is voor het nieuwe jaar en verwacht tot een verdere stijging met dubbele cijfers in brand omzet via partnerschap op basis van verenigingen en een uitgebreide sourcing en expansiestrategie te komen."

s.Oliver werd opgericht door de bedrijf eigenaar Bernd Freier in 1969, en is een van de grootste Europese mode en lifestyle bedrijven met een internationaal personeelsbestand van 6470 mensen. s.Oliver producten zijn te vinden in meer dan 30 landen over de hele wereld. De s.Oliver Group heeft momenteel 183 van haar eigen winkels, 312 winkels met partners, en is vertegenwoordigd in 2347 winkels en 2642 verkooppunten.

S.Oliver
soliver