• Home
  • V1
  • Columns
  • s.Oliver en Universal Music starten een langdurige samenwerking

s.Oliver en Universal Music starten een langdurige samenwerking

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Columns

Het eerste hoogtepunt van de samenwerking is de

presentatie van de modelijnen "Music Legends" en "On Stage", met daarnaast de integratie van internationale sterren en hun muziek in de lifestyleproducten van het modebedrijf.

s.Oliver, een van de grootste mode- en lifestylebedrijven in Europa, de nationale en internationale muziekgigant Universal Music en de merchandisingdochter Bravado lanceren een uniek samenwerkingsproject. Mode en muziek, artiesten en ontwerpers, ze hebben elkaar altijd al geïnspireerd. Dit geldt ook voor de huidige samenwerking, waarbij zowel nieuwe trends alsook innovatieve communicatiemethoden worden gepresenteerd, uiteenlopend van ondersteunende boodschappen van artiesten tot speciaal geschreven nummers.

Music Legends – waar muziek en mode elkaar ontmoeten
In samenwerking met Universal Music/Bravado, concentreert QS by s.Oliver Music Legends zich op de legenden uit de muziekgeschiedenis. Deze speciale collecties bestaan uit T-shirts, voor zowel mannen als vrouwen, met prints, logo’s en afbeeldingen van sterren en items, die zijn geïnspireerd op hun stijl en outfits. Dit alles creëert een herkenbare, draagbare hommage aan de grootheden uit de muziekwereld. De eerste artiest die hele generaties modeliefhebbers beïnvloedde met zijn outfits was Michael Jackson, de succesvolste popster ooit. De kleding is in de winkel te herkennen aan speciale labels en een herkenbare presentatie. QS by s.Oliver Music Legends wordt zowel in Duitsland als internationaal gepresenteerd. In december begint de verkoop van het Michael Jacksonlabel via alle verkoopkanalen van s.Oliver en in de online winkel van s.Oliver: www.soliver.de.

QS by s.Oliver Music Legends female: 19,95 euro voor T-shirts, 69,95 euro voor sportieve jacks en 39,95 euro voor jeggings.
QS by s.Oliver Music Legends male: 19,95- 25,95 euro voor T-shirts, 99,95 euro voor jacks en 59,95 euro voor jeans.

s.Oliver On Stage – outfits met sterallures
In samenwerking met Universal Music/Bravado presenteert s.Oliver vanaf 2010 één superster uit de muziekwereld en één nieuwkomer onder het label On Stage. In dit kader wordt voor elke artiest een speciale collectie ontworpen die is geïnspireerd op de stijl van de artiest en de outfits die op het podium worden gedragen. De sterren stellen ook hun eigen outfits samen met kledingstukken uit deze lijn, dragen de collectie op het podium en zijn het gezicht van de lijn. De spits wordt afgebeten door twee zeer speciale artiesten van Universal Music – de internationaal gevierde violist David Garrett en de succesvolle gitariste en zangeres Orianthi. Voor de reclame hebben zij samen exclusief ‘Walk This Way’ van Aerosmith opgenomen voor s.Oliver On Stage. Zij zullen tot eind 2010 het gezicht van de collectie zijn.

Hun nieuwe interpretatie van dit wereldberoemde nummer zal de hele collectie begeleiden en is door fans gratis als mp3 en als ringtone te downloaden op www.soliver.com. s.Oliver lanceert ook een eigen Real Music-kanaal in samenwerking met PutPat.tv.

De stijlen in de s.Oliver On Stage-collectie zijn gebaseerd op de ‘rockster’-stijl. Een ruwe leren jack, top met lovertjes, leggings of jeans in verschillende wassingen bepalen deze uitdagende look. s.Oliver On Stage zal vanaf 28 oktober via de gebruikelijke verkoopkanalen worden verkocht in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. De nieuwe collectie zal op een herkenbare wijze worden gepresenteerd in de s.Oliverwinkels, met gebruikmaking van speciale labels.

s.Oliver On Stage made for Orianthi: Hemd met studs: 59,95 euro, T-shirt: 25.95 euro,Leggings: 19.95 euro.
s.Oliver On Stage made for David Garrett Overhemd: 39,95 euro, broek: 79,95 euro, sportief jack: 129,95 euro en leren jack: 249 euro.

Thorsten Grönlund, Managing Director Product & Marketing van s.Oliver: ‘Mode is een uitdrukking van emoties, en geeft ons de kans onze persoonlijkheid te tonen. Mode en muziek vormen samen de perfecte manier om de waarden van s.Oliver uit te dragen: emotie, spontaniteit en authenticiteit.’ Universal Music is voor ons de perfecte partner om dit unieke samenwerkingsproject te realiseren. We zijn erg blij dat we deel uitmaken van dit project, samen met de grootste sterren uit de muziekindustrie, en dat we dit in onze mode kunnen uitdragen.’

Frank Briegmann, voorzitter van Universal Music Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Deutsche Grammophon: ‘Muziek en mode zijn nauw met elkaar verbonden en een expressie van je eigen stijl. Ik verheug me op een succesvolle samenwerking met s.Oliver, die ook laat zien hoe de activiteiten van twee sterke partners uit verschillende sectoren kunnen worden gecombineerd. Samen creëren we een echte belevenis voor de klant – online en in de winkel, door te luisteren naar de muziek en de bijbehorende kleding te dragen.’

S.Oliver
Universal Music