• Home
  • V1
  • Columns
  • Retourpinnen niet populair onder Belgische winkeliers

Retourpinnen niet populair onder Belgische winkeliers

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Bij het Utrechtste filiaal van jeanswinkel Score kunnen klanten vanaf deze week

kleding terugbrengen en het geld teruggestort krijgen op hun rekening. Onder Belgische ondernemers is er weinig interesse in retourpinnen, laat brancheorganisatie ModeUnie weten in een persbericht.

In Nederland is retourpinnen een langgekoesterde wens van winkeliers, aldus Detailhandel Nederland. ModeUnie is minder enthousiast: “Klanten krijgen soms het bedrag in cash terug, maar de meeste winkeliers geven toch een tegoedbon of laten de klant het item ruilen voor een ander stuk. Dat is logisch. Zo blijft de klant aan de winkel gebonden en spendeert hij dat geld niet in een andere winkel,” klinkt het persbericht. Daar komen de extra kosten van retourpinnen nog bovenop, want om retourpinnen mogelijk te maken, moeten winkeliers hun kassasysteem en hun betaalterminal aanpassen.

Score werkt samen met de Nederlandse Rabobank. Ontevreden klanten kunnen het aankoopbedrag terugkrijgen door hun kaart in de kaartlezer te stoppen in de winkel waar ze het item hebben gekocht. Eén tot twee dagen later staat het geld op hun rekening.

ModeUnie
retourpinnnen
Score