Ondanks de huidige economische malaise lijkt er geen

einde te komen aan de groei van luxe goederen. Naar verwachting zal de sector dit jaar een omzet van ruim 200 miljard euro realiseren, een stijging van 6 à 7 procent ten opzichte van vorig jaar. Dat blijkt uit een studie van management consultants Bain & Co en de Fondazione Altagamma in Milaan.

China is ondanks tekenen van volwassenheid nog steeds marktleider op het gebied van luxe, terwijl de Indiase markt weer begint aan te trekken. Hoewel de luxesector in China met 18 à 22 procent zal toenemen, zal India steeds belangrijker worden voor luxeconcerns. Volgens het rapport zal India de komende tien jaar een van de belangrijkste bestemmingen voor de luxesector worden.

Van alle categorieën worden accessoires en 'harde luxe' - sieraden en horloges - het beste verkocht. Accessoires vertegenwoordigen met 29 procent de grootste categorie in het luxesegment, terwijl 'harde luxe' 22 procent beslaat. Verwacht wordt dat deze categorieën de groei van het luxesegment zullen aandrijven. Naar schatting zullen accessoires en 'harde luxe' dit jaar met 10 procent groeien, terwijl kledingomzet met 6,5 procent zal stijgen. De luxe omzet in de VS zal naar verwachting met 7 procent stijgen; Zuid Amerika met 14 procent; Japan met 2 procent; Azië met 16,5 procent; het Midden Oosten met 8,75 procent en Europa met 3,75 procent.
 

Related Products

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN