Amerikaans modeconcern PVH Corp. boekte in het tweede

kwartaal een nettowinststijging van 29,3 procent dankzij forse groei bij modemerk Tommy Hilfiger. De nettowinst van PVH bedroeg 87,7 miljoen dollar (70,2 miljoen euro) terwijl de omzet over het kwartaal met een bescheiden 0,2 procent toenam naar 1,34 miljard dollar (1,07 miljard euro).

Tommy Hilfiger boekte in het tweede kwartaal een operationele winst van 97,3 miljoen dollar (77,9 miljoen euro), een stijging van 28,5 procent ten opzichte van vorig jaar. De omzet steeg met 4,2 procent naar 721,9 miljoen dollar (578,1 miljoen euro). Bij modemerk Calvin Klein steeg de omzet met 4,7 procent naar 251,2 miljoen dollar (201,2 miljoen euro), terwijl de operationele winst met 8,8 procent daalde naar 60,2 miljoen dollar (48,2 miljoen euro). De daling werd volgens PVH topman Emanuel Chirico veroorzaakt door een geplande toename van adverteringsuitgaven in het tweede kwartaal.

"De kracht van het Tommy Hilfiger merk wordt belichaamd door de goede resultaten in Europa, ondanks de economische malaise in die regio," zegt Chirico. "Daarbij boekt Calvin Klein een gezonde omzetstijging gedurende het kwartaal ondanks een mondiale verzwakking van de jeans- en ondergoed markten." Voor de Heritage Brands groep bleek het een moeizaam kwartaal. De omzet daalde met 9,5 procent terwijl de operationele winst met 23,2 procent zakte.

PVH heeft de prognose voor het huidige boekjaar omhoog bijgesteld van 6,25 dollar (5 euro) per aandeel naar 6,32 dollar (5,06 euro). PVH baseert de hogere prognose op 'de aanhoudende kracht van onze merken' en het gunstige effect van lagere productkosten vanaf de najaarsleveringen.
 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN