• Home
  • V1
  • Columns
  • PVH: meer omzet dankzij Tommy Hilfiger

PVH: meer omzet dankzij Tommy Hilfiger

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De omzet van modeconcern PVH, eigenaar van merken

als Calvin Klein en Tommy Hilfiger, steeg in het tweede kwartaal van 2011 met 231,2 miljoen dollar, in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. In totaal kwamen alle inkomsten uit op 1,334 miljoen dollar. Daarvan was 1,227 miljoen dollar afkomstig uit de verkoop van mode-items. In het eerste half jaar van 2011 rapporteerde PVH een omzet van 2,703 miljoen dollar.

Ook de winst, voor aftrek van rente en belastingen, steeg in het tweede kwartaal van dit jaar; met 24 procent tot 151,4 miljoen dollar. De nettowinst van het afgelopen kwartaal bedroeg 66,7 miljoen dollar, tegen 70,62 miljoen verlies een jaar geleden. De slechte resultaten toen hadden vooral te maken met de aankoop van het Tommy Hilfiger-merk.

De Phillips-Van Heusen Corporation, dat sinds juni dit jaar officieel PVH Corporation heet, geeft drie redenen aan voor de groei van het bedrijf. Zo bracht de verkoop van Tommy Hilfiger-items 160,7 miljoen dollar meer op dan een jaar geleden, een stijging van 30 procent. Ook met Calvin Klein ging het beter: het merk bracht 38,1 miljoen dollar meer op. De Heritage Brands van PVH - Izod, Van Heusen en Arrow - leverden 32,4 miljoen dollar meer op, een stijging van 9 procent.

Phillips Van Heusen
PVH
Tommy Hilfiger