De Amerikaanse modegroep PVH Corp, moederbedrijf van Calvin Klein en Tommy Hilfiger, boekte in het

eerste kwartaal een nettowinst van 35,3 miljoen dollar (25,9 miljoen euro), ten opzichte van een verlies van 10,3 miljoen dollar (7,6 miljoen euro) vorig jaar, terwijl de omzet met 2,8 procent steeg naar 1,96 miljard dollar (1,44 miljard euro). Wall Street had echter een omzet van 1,98 miljard en een hogere winst verwacht, waardoor de aandelen in het bedrijf met 6,6 procent daalden.

Emanuel Chirico, voorzitter en CEO van PVH, zei tevreden te zijn met de resultaten, maar waarschuwde dat mondiale macro-economische uitdagingen voor de retail, die in het eerste kwartaal al bespeurbaar waren, de resultaten in het tweede kwartaal zou drukken. Ook zei hij dat de druk op de marges van de Noord Amerikaanse activiteiten zou resulteren in minder winst voor het volledige boekjaar. Voorts zullen de investeringen in de eerste helft van het boekjaar invloed hebben op de winst. Voor het tweede kwartaal verwacht het bedrijf een omzet van 2 miljard dollar, de opbrengst van de verkoop van Bass niet meegerekend.

De omzet van Calvin Klein steeg in het eerste kwartaal met 9 procent naar 665 miljoen dollar (488 miljoen euro), terwijl die van Tommy Hilfiger met 6 procent groeide naar 862 miljoen dollar (633 miljoen euro). Daarentegen daalde de omzet van Heritage Brands met 2 procent. Hierbij werd de opbrengst van de verkoop van Bass niet meegerekend.

PVH verwacht dit boekjaar een omzetstijging van 5 procent naar 8,5 miljard dollar (6,2 miljard euro), wederom de opbrengsten in verband met verkoop van Bass niet meegerekend.
 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN