• Home
  • V1
  • Columns
  • Prijzenregen voor stormparaplu

Prijzenregen voor stormparaplu

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

De Senz-paraplu, een designparaplu van Nederlandse makelij, is deze week in de prijzen gevallen. In Japan sleepte het ontwerp de

Good Design Award 2008 binnen. Ook won de paraplu de Japanse Deshima Award, voor de meest succesvolle Nederlandse productintroductie in Japan. Philip Hess, één van de oprichters zegt: "Op dit moment gaat het heel hard met ons in Japan. Na een enorme mediastorm liggen onze stormparaplu's daar al in 350 winkels.

 De paraplu´s zijn inmiddels al zo'n hit in Tokyo dat wildvreemde Senzgebruikers elkaar groeten op straat!" Dat dit een niet te onderschatten succes is, blijkt uit zijn toevoeging: "Normaal is Japan een ontzettend lastige markt, waar je een hele lange adem moet hebben. Door de nauwe samenwerking met de Nederlandse ambassade en onze Japanse distributeur hebben we dit proces kunnen versnellen."

Dichter bij huis werden de paraplumakers in Wales bekroond met de Design Management Europe Award, voor de uitstekende implementatie van de designfilosofie en designcultuur in de bedrijfsvoering. Het bedrijf Senz Umbrellas, opgericht door drie oud-studenten van de TU Delft, bracht in 2006 een paraplu op de markt die dankzij het design, een ovale vorm met afgeronde voorkant, stabiel in de wind blijft liggen en niet omklapt. Dit ontwerp won in Amerika de Gold International Design Excellence Award.

In Europa werd de Senz al geëerd met de Red Dot Designaward, de Dutch Design Award en het Franse Observeur designlabel. De paraplu's zijn inmiddels verkrijgbaar in vrijwel alle landen in West-Europa, Noord-Amerika en Japan.

Senz