Het Italiaanse modebedrijf Prada Group heeft dankzij sterke groei

van de merken Prada en Miu Miu in 2012 een omzet van 3,2 miljard dollar geboekt, een stijging van 29 procent ten opzichte van vorig jaar.

De retailomzet, momenteel 82 procent van de totaalomzet, groeide met 36 procent, terwijl de omzet uit groothandelsactiviteiten met 6 procent toenam. De groep opende het afgelopen jaar 78 nieuwe winkels, waarmee het totaal aantal eigen winkels naar 461 steeg. De groep telt nu 283 Prada winkels, 126 Miu Miu filialen, 45 Church's boetieks en 7 Car Shoe winkels.

Alle regio's droegen bij aan de toenemende omzet. In Italië steeg deze met 19 procent, in de rest van Europa met 33 procent, in Noord en Zuid Amerika met 23 procent en in Japan met 14 procent.

De merken Prada en Miu Miu groeiden het hardst; de omzet steeg respectievelijk met 33 en 16 procent.

"Tijdens een jaar dat gekenmerkt werd door een bijzonder moeizaam internationaal economisch klimaat, heeft onze groep belangrijke vooruitgang geboekt en consolideerde zijn positie aan het hoofd van de luxegoederen sector," zegt Prada SpA topman Patrizio Bertelli in een persbericht. "De kracht van onze merken, ons vermogen de markt trends te interpreteren en te anticiperen en ons mondiaal retailnetwerk blijven de basis vormen voor onze lange-termijn strategie."
 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN