• Home
  • V1
  • Columns
  • Positieve uitslag voor Tissu Premier

Positieve uitslag voor Tissu Premier

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De vrolijkheid van de kleuren, de nieuwe prints en het

toenemende aanbod van biologische en duurzame stoffen zijn goed bevallen bij de bezoekers die in grote aantallen Tissu Premier hebben bezocht. Met een stijging van 4% ten opzichte van januari 2010 was de eerste editie 2011 een succes voor de beurs. Stijging van 11% voor de bezoekers afkomstig uit Frankrijk. Creatie, business en innovatie waren de trefwoorden van Tissu Premier. Bewustere en vernieuwende stijlen, weinig zwart en veel schitterende kleuren de kenmerken van deze beurs. Tissu Premier, een vakbeurs waar kleuren en prints aangeboden werden in de collecties van de exposanten die het tempo van de behoefte van de inkopers volgen.

TAN VIBRATION - SUBACQUATIC ENERGY - HUMAN FANTASY
Drie golven arty vol optimisme en licht. Bij de ingang van de beurs waren reusachtige muurschilderingen, gemaakt door 9 ontwerpers de Maison de Mode. De 3 kleurenpaletten en de 24 bloemrijke trends bij het forum kregen veel aandacht van de bezoekers.

«HIER WORDT ER GEWERKT» …
Affirme la Baseline, et cette session a tenu ses promesses.
HENRY LLOYD / STEILMANN / BELLEROSE / C&A / DRIES VAN HOTEN / VEGOTEX / PREMAMAN / WAJCTEX / 1.2.3 / 3 SUISSES / ARMAND THIERRY / AUCHAN/DECATHLON / BRICE / CACHE CACHE / CAMAIEU / CASTORAMA / CHAMPION / CHARGEURS / DAMART / DESCAMPS / DEVERNOIS / DEVIANNE / DICKSON / DISNEY / DMC / GALEC pour LECLERC / GALERIES LAFAYETTE / ETAM / ZANNIER / HERMES / IKKS / INTERMARCHE / JACADI / JACQUELINE RIU / JC DE CASTELBAJAC / JORDAN LEE/KINDY / LA HALLE / LA REDOUTE / LINVOSGES / LOUIS VUITTON / PIMKIE / PRINTEMPS / PROMOD / QUELLE LA SOURCE / REDCATS / SAINT JAMES / SANDRO / SONIA / RYKIEL / TORRENTE / VERT BAUDET / GROUPE BEAUMANOIR / WE /…

De meest dynamische spelers van de sector waren inderdaad aanwezig op de beurs. 40% van hen kwam uitsluitend voor stoffen bedoeld voor damesmode, 20% voor kinder- en jongerenmode, 16% voor mannenmode en 24% waren freelance ontwerpers of agenten die opzoek waren naar een totaal aanbod en professionele informatie. Modeketens en e-commerce waren zeer goed vertegenwoordigd. Volgens de enquête die gehouden is onder de bezoekers 40% van de inkopers kwam om orders te plaatsen en of stallen te bestellen en om zich te oriënteren voor de volgende collecties. 25% van hen zei opzoek te zijn naar nieuwe leveranciers en fabrikanten.

TISSU PREMIER ACTUEEL MAAR OOK GERICHT OP DE TOEKOMST - CONFERENTIE VOOR DE PROFESSIONALS VAN VANDAAG MAAR OOK VAN MORGEN
Techno designer Elisabeth de Senneville, nieuwe materialen, technisch textiel deden hun intrede: bio-keramiek, textiel foto, verwarmd, enz..

FEDUSTRIA (B), ITU Noord (F) en URIC-Unimaille (F), als partners van het grensverleggende project GTTI (Kleding Bank voor grensverleggende innovatie) gehouden woensdag 19 januari 2011, 13e Universiteit van Europole Textiel. Voor de eerste keer werd het conferentie programma van de ochtend ontwikkeld in samenwerking met de team van Tissu Premier. Open voor professionele bezoekers en exposanten, maar ook voor andere industriële sectoren. Natuurlijk uitdagingen, passie en uitwisselingen tussen de actoren en de toekomstige leiders van de textiel, de 13e Europole Textiel Universiteit in 2011 heeft weer zijn taak vervuld: de studenten hebben unaniem hun tevredenheid uitgesproken.

NIEUWE DATA - SNEL REAGEREN EN DE TIJD NEMEN!
Om de sector tegemoet te komen heeft Tissu Premier besloten de data van de tweede editie te vervroegen. Rekening houden met de eisen van de inkopers en de exposanten is de werkwijze van Tissu Premier. Rekening houden met onder anderen de "fast fashion", die permanent het ritme van de mode verandert, was onvermijdelijk. Het verplaatsen van de data van haar tweede editie was dus een logisch gevolg en is naar juni verschoven. De volgende editie vindt 15 en 16 juni aanstaande plaats.

Vele deelnemers hebben de nieuwe data met tevredenheid ontvangen en hebben al toegezegd aanwezig te zijn in juni. Meer tijd, groter aanbod, meer kinder- en mannenlijnen, etc..., kortom, alles wijst op een succes.

Noteer in uw agenda, 15 en 16 juni te Lille Grand Palais …

Contact Presse France : Scherzo / Juliette Hurez - Tel. 03.20.89.01.23 - contact@scherzo.fr Contact Presse Internationale / Frederic Pellerin - Tel. +33 (0)1 40 22 63 19 - fpellerin@re-active.fr

Tissu Premier