• Home
  • V1
  • Columns
  • Pop-up gids als redmiddel in strijd tegen leegstand

Pop-up gids als redmiddel in strijd tegen leegstand

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Spacified, dat ondernemers en creatievelingen aan tijdelijke

ruimtes helpt, heeft een online gids met pop-up projecten ontwikkeld. In Pop-up Guide, zoals de gids heet, staan pop-up projecten in België en Nederland. Bezoekers van de site kunnen er adressen, openingsuren en foto's vinden. Niet alleen modewinkels, maar ook restaurants, bars en evenementen zijn in de gids opgenomen. Het initiatief voor de gids is afkomstig van de Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland.

Het project is in de eerste instantie gericht op consumenten, maar kan ook inzichten geven aan gemeenten en vastgoedeigenaren over het aantal pop-up stores in een bepaald gebied, het meest voorkomende type of de meest populaire periodes. "Het zichtbaarder maken van bijvoorbeeld pop-up stores inspireert hopelijk ook andere vastgoedeigenaren om hun locatie tijdelijk beschikbaar te stellen,” aldus een woordvoerder van Spacified in het persbericht.

“In het kader van het project Innovatieve retail, een subsidieproject van de Vlaamse overheid, gaat de Kamer van Koophandel op zoek naar creatieve oplossingen voor de leegstand,” vertelt projectcoördinator Kim Mampaey. “Daarnaast worden wij de laatste maanden overspoeld door vragen van startende ondernemers naar tijdelijke winkelruimtes. We willen deze ondernemers een platform bieden en verder ondersteunen, en vonden daarin de uitgelezen partner in Spacified.” Spacified en de Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland willen eind 2014 een online kennisplatform over pop-up projecten lanceren.

Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland
pop-up guide
Pop Up Stores
Spacified