Het Amerikaanse kledingbedrijf Phillips-Van Heusen heeft een nieuwe, korte naam: PVH Corp.

Dit is besloten tijdens de jaarlijkse Algemene Vergadering van het bedrijf.

De afgelopen jaren vonden er veel veranderingen plaats bij het Amerikaanse modebedrijf. De naamsverandering staat symbool voor de transformatie van het bedrijf, zonder de traditie te verloochenen.Volgens voorzitter en CEO Emanuel Chirico, past de nieuwe naam 'PVH' nu beter bij de strategie. Het bedrijf, dat in 1881 begon met het verkopen van T-shirts aan mijnwerkers, heeft een nieuwe corporate identity, en steeds meer internationale klanten, leveranciers en aandeelhouders.

"In minder dan tien jaar heeft ons bedrijf enorme veranderingen ervaren op het gebied van: identiteit en cultuur," zegt Chirico. De belangrijkste veranderingen waren de overname van Calvin Klein in 2003 en de aankoop van Tommy Hilfiger vorig jaar. Samen vormen de merken meer dan 75 procent van de omzet en winst van het bedrijf. Vorig jaar rapporteerde Phillips-Van Heusen 4,6 miljard dollar aan inkomsten.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN