• Home
  • V1
  • Columns
  • Opnieuw naamswijziging voor premiumlijn S.Oliver

Opnieuw naamswijziging voor premiumlijn S.Oliver

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Precies een jaar nadat de premiumlijn van S.Oliver was omgedoopt tot Sir Oliver,

maakt het Duitse modemerk bekend de naam opnieuw te wijzigen. De luxere lijn gaat verder onder de titel S.Oliver Premium. Het spijkerbroekenlabel QS by S.Oliver heet voortaan S.Oliver Denim.

Tijdens een event in Düsseldorf maakte het Duitse modelabel de nieuwe strategie bekend. Reinier Pichler - sinds september vorig jaar CEO van S.Oliver, voorheen topman bij de Holy Fashion Group - wil vooral de merknaam 'S.Oliver' versterken. "Met S.Oliver als hoofdmerk en de corresponderende sub-labels, richten we ons op een brede klantenkring," aldus de CEO.

De komende drie jaar gaat S.Oliver flink investeren. Behalve de nieuwe merknamen, zullen ook de winkels transformeren. Hoeveel filialen van Selection by S.Oliver inmiddels waren verbouwd tot Sir Oliver-winkel is niet bekend. "We hebben nog nooit zoveel geïnvesteerd in merkcommunicatie," zegt Pichler. Het merk wil verder nieuwe winkels gaan openen, zowel in Duitsland als internationaal.

Tot vorig jaar heette de premiumlijn Selection by S.Oliver. Afgelopen zomer vierde het merk de wijziging naar Sir Oliver. Behalve de naam veranderde toen ook de stijl van de lijn. De collectie werd modischer, minder klassieker. Gina Condé, division head womenswear bij de premiumlijn van S. Oliver, vertelde toen dat vrouwen tegenwoordig een meer kosmopolitische look willen. De herencollectie werd juist formeler.

Sir Oliver
S.Oliver