• Home
  • V1
  • Columns
  • Omzetgroei bij Maxeda

Omzetgroei bij Maxeda

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De omzet van retailorganisatie Maxeda steeg in het eerste helft van 2008 met 1,2 procent. Het moederbedrijf van formules als

V&D de Bijenkorf en Claudia Sträter zag de omzet toenemen tot 1,58 miljard euro. Het bedrijfsresultaat (ebitda) groeide met 14,3% tot 102 miljoen euro. Maxeda publiceert geen winstcijfers.

Het afgelopen half jaar investeerde Maxeda €48 miljoen. In de fashiondivisie werd dat bedrag besteed aan onder andere winkelopeningen (de 62e V&D ging open). De internationale expansie van Hunkemöller leverde eerder dit jaar de 400ste winkelopening op. Verder ging er geld naar Claudia Sträter, dat internationaal expandeerde door shop-in-shops te openen in het Verenigd Koninkrijk en Ierland. M&S investeerde in een modieuzere collectie en een nieuwe winkelinrichting en bij V&D werd er geld gestoken in de introductie van A-merken zoals, Sephora en Apple.

Bestuursvoorzitter Tony DeNunzio verwacht dat consumenten de komende maanden minder zullen uitgeve, maar denkt deze omstandigheden het hoofd te kunnen bieden."We hebben een zeer sterke basis, sterke merken en gemotiveerd personeel. We kunnen de economie niet veranderen, maar we hebben alles in huis om succesvol in de markt te zijn."

Maxeda